Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Vlatka Kuzmić (Annapurna): Dnevno proizvedemo tonu i pol tofua

03. Svibanj 2025.
Vlatka Kuzmićfoto Ratko Mavar
Prije 24 godine bračni par Kuzmić počeo je u Svetoj Nedelji proizvoditi pet ekoloških veganskih proizvoda, a danas ih proizvodi pedesetak

Od početka su Vlatka i Miroslav Kuzmić znali što žele proizvoditi: zdravu i ekološku hranu. Svoju poduzetničku priču zato neumorno žive ne odustajući nimalo od svojih temeljnih polazišta. U obzir stoga dolazi samo izrada prirodnih proizvoda bez konzervansa, pesticida, dodataka, umjetnih boja i okusa, životinjskih ili genetski modificiranih sastojaka.      

– Živjeli smo tu filozofiju: biljna prehrana, održivost, zdrav život. Željeli smo stvarati hranu u koju vjerujemo i koju jedemo. U vrijeme kad smo počinjali veganstvo je bilo nepoznanica, a ekološki proizvodi rijetkost. Htjeli smo biti alternativa, ali ne samo deklarativno, nego s kvalitetom i dosljednošću. Taj nas motiv i danas vodi – naglašava Vlatka Kuzmić, direktorica Annapurne iz Svete Nedelje.

Svaka kuna za proizvodnju

Iako je na papiru Annapurna kao društvo s ograničenom odgovornošću osnovana 2016., stvarna priča počinje petnaest godina prije. Kuzmići su 2001. kao studenti bez prethodnoga radnog iskustva, osim povremenih poslova, pokrenuli mali obrt za osobne potrebe i zbog uvjerenja. Tada je ponuda veganske i ekološke hrane u Hrvatskoj bila gotovo nepostojeća, rekla je Kuzmić, nije bilo brendova na koje bi se mogli ugledati te su počeli zapravo od nule, ali s vizijom, voljom te mnogo pokušaja. Annapurna je rasla od male radionice do tvornice te je prelazak u d.o.o. prije devet godina bio nužan kako bi se podržalo širenje proizvodnje i ozbiljniji nastup na tržištu. Na tom putu tvrtku je vodio Miroslav kao direktor zadužen za proizvodnju i strategiju, a Vlatka se brinula o poslovnom razvoju i operativi.

– Nadopunjujemo se u vođenju poslovanja i razvoju proizvoda. Radimo zajedno već dva desetljeća i uspješno vodimo tvrtku koja neprekidno raste, bez zaposlenih menadžera i direktora. Svoje prve korake financirali smo putem kredita. Poslije, kad je poslovanje počelo rasti, ulagali smo svoja sredstva i ponovno podigli kredite za širenje. Nismo se koristili fondovima Europske unije, već državnim subvencijama za kamate te je svaka kuna bila uložena u proizvodni pogon, opremu i ljude. A s obzirom na to da se naša ponuda proizvoda temelji na soji i pšeničnom proteinu, proizvodimo tofu s više okusa: klasični, dimljeni, s maslinama, bosiljkom ili paprikom, potom seitan, tempeh, vegansku paštetu, vegansku kobasicu, salame i hrenovke te polugotova jela koja se pripremaju u tri minute. Imamo i maslace od orašida, odnosno lješnjaka, kikirikija, indijskih oraščića i badema – nabrojila je Kuzmić.

Malim koracima

Prije 24 godine počeli su s tek pet proizvoda, a trenutačno ih proizvode pedesetak vrsta i na tome ne namjeravaju stati. Ponuda se širi prema potrebama kupaca, pa recimo na dan proizvedu oko tonu i pol tofua, od čega dio odlazi u izvoz. Annapurna izvozi u Italiju, Sloveniju, Grčku i Njemačku, odnosno na tržišta za koja Kuzmić veli da prepoznaju da su njihovi proizvodi kvalitetni i dosljedni, pri čemu Njemačka posebno cijeni standardizirane ekološke proizvode.

– Trenutačno je udio izvoza manji nego domaća prodaja, ali brzo raste. Uvijek pazimo da se razvoj brenda, kao i proizvoda, odvija malim koracima kako bismo sustavno i temeljito mogli popratiti rast. Najveći izazov su nam privatne marke trgovačkih lanaca. Oni imaju pristup velikim proizvodnim resursima i mogu ponuditi niže cijene. No naš moto i postulat poslovanja je uvijek bio da ne želimo spuštati standard i kvalitetu proizvoda, samim time i cijenu, nego jačati povjerenje potrošača i uvijek nuditi kvalitetu ispred kvantitete. Imamo brojne suradnike s kojima radimo na kvaliteti proizvoda i ishodovanju certifikata proizvoda i proizvodnje. Surađujemo s partnerima iz Njemačke na razvoju novih proizvoda te s laboratorijima u Hrvatskoj na ispitivanjima i certificiranju. U takvim suradnjama tražimo pouzdane partnere s kojima možemo raditi na kvaliteti te zadovoljavanju svih standarda proizvodnje. Upravo su suradnje s inozemnim partnerima iznimno utjecale na naše poslovanje. Uz prelazak na d.o.o. 2016., ključan trenutak bio je i preseljenje u veći unajmljeni pogon i uvođenje nove linije za tofu vrijedne 250.000 eura. To je naše najveće ulaganje, koje nam je omogućilo veći kapacitet i bolju prilagodljivost potrebama kupaca, jer je povećana proizvodnja prije nekoliko godina pratila veći porast potražnje veganske prehrane – iznijela je Kuzmić.

 

Koje sirovine zadovoljavaju Annapurnine standarde, s kojim se sve izazovima ova tvrtka suočava te kakve ju brojke krase doznajte u tiskanom i digitalnom izdanju Lidera. 

03. svibanj 2025 12:32