
Zoran Mitreski (Konzum): Jačamo poziciju kroz održivi rast i podršku domaćoj proizvodnji

zoran Mitreski Konzum
Ulaganja u zaposlenike, proširenje mreže i odgovorna politika cijena ključni su za stabilnost i rast u izazovnim gospodarskim uvjetima
U izazovnim gospodarskim okolnostima obilježenima inflacijom i tržišnim neizvjesnostima, Konzum zadržava poziciju stabilnog partnera kupcima, zaposlenicima i partnerima. Kao vodeći maloprodajni lanac u Hrvatskoj i član Fortenova grupe, usmjereni smo na održiv razvoj, lokalnu suradnju i tehnološki napredak. Očekivano razdoblje bez političkih izbora pruža dodatnu predvidivost gospodarstvu, dok bi ulazak Hrvatske u OECD doprinio regulatornoj i investicijskoj sigurnosti – što su preduvjeti stabilnosti i rasta za sve sektore, uključujući maloprodaju.
Naš je strateški fokus dugoročno usmjeren na suradnju s domaćim proizvođačima i distributerima, uz istodobno jačanje ponude i mreže. Tijekom 2024. godine premašili smo prihod od dvije milijarde eura, što predstavlja rast od 8,2 posto u odnosu na prethodnu godinu. Taj rezultat ponajviše je posljedica rasta prodaje i širenja asortimana.
U modernizaciju i širenje maloprodajne mreže, koja broji više od 600 prodavaonica diljem Hrvatske, u 2024. uložili smo više od 10 milijuna eura. Time smo dodatno povećali dostupnost, ali i otvorili nova radna mjesta – primjerice, u dvije ljetos otvorene prodavaonice u Petrinji i zagrebačkoj Brezovici zaposlili smo 45 novih kolega. S više od 10.000 zaposlenika, Konzum je najveći poslodavac u okviru Fortenova grupe i u zemlji. Ljudi su temelj našeg poslovanja, pa smo i u 2025. godini nastavili s ulaganjem u njihova primanja: dodatnih 26 milijuna eura usmjereno je na povećanje plaća.
U posljednje dvije i pol godine u ukupno povećanje plaća investirali smo više od 77 milijuna eura. Suočeni s manjkom radne snage, sve aktivnije zapošljavamo i kolege iz inozemstva koje uključujemo kroz edukaciju, mentorstvo i integraciju u našu radnu kulturu. Kupcima nudimo kvalitetne proizvode uz cjenovnu pristupačnost. Od 2022. u brojne cjenovne inicijative – poput sniženja, fiksiranja cijena, posebnih pogodnosti za članove Multiplus programa te širenja ponude robnih marki – uložili smo gotovo 20 milijuna eura.
Naša politika cijena odraz je odgovornosti prema potrošačima i tržištu. Tehnološki razvoj zauzima važno mjesto u našem poslovanju. Digitalna rješenja, višekanalna prodaja i napredne aplikacije omogućuju jednostavniju kupovinu, ali i olakšavaju rad našim timovima. Cilj nam je ostati tehnološki predvodnik u domaćoj maloprodaji. Društvena odgovornost sastavni je dio Konzumove strategije.
Kroz platformu Konzum Reciklopedija educiramo kupce o smanjenju otpada i važnosti održivih navika te prednjačimo vlastitim primjerom: od 2016. donirali smo više od 2.100 tona hrane potrebitima i sedam godina zaredom nosimo titulu Najdonatora. Upravo smo pokrenuli i treće izdanje projekta Mali veliki talenti s fondom za školsku opremu od gotovo 800.000 eura, najvećim dosad. U svemu što radimo ostajemo posvećeni domaćoj proizvodnji, konkurentnim cijenama, zaposlenicima i zajednici. Kroz odgovorno i održivo poslovanje, Konzum nastavlja svoj razvoj, s posebnim naglaskom na sezonske potrebe tržišta i podršku hrvatskoj ekonomiji.