
Zoran Mitreski (Konzum): Nedostatak radne snage izazov je i za nas

zoran Mitreski Konzum
Unatoč inflaciji i porezima, velike hrvatske tvrtke bilježe rast, ulažu i šire se, ali dijele slične poslovne izazove
Iz godine u godinu cjelokupno gospodarstvo suočava se s brojnim izazovima i neviđenim inflatornim pritiscima, no u Konzumu, vodećem domaćem maloprodajnom lancu i dijelu Fortenova grupe, uvijek iznova dokazujemo da naši kupci, zaposlenici, partneri i zajednica mogu računati na nas kao faktor stabilnosti.
Naš je osnovni cilj zadovoljiti potrebe kupaca te ga ispunjavamo maksimalno odgovorno: osiguravamo neometanu opskrbu tržišta i cjenovno smo osjetljivi. Naša ključna ulaganja tijekom posljednjih godina stoga su usmjerena upravo u cjenovne inicijative – u više smo navrata snižavali cijene tisuća proizvoda, zaključavali ih ili uvodili nove pogodnosti, poput snižene cijene za članove programa vjernosti Multiplus, a tu su i proizvodi naših robnih marki, provjereno dobri i po povoljnijim cijenama. Svjesni smo koliko je to važno te smo u takve dodatne aktivnosti od 2022. godine uložili gotovo 20 milijuna eura.
Povećanje plaća
Još jedan faktor koji smatramo vitalnim za uspješno poslovanje jesu naši ljudi te smo i u 2025. uložili novih 26 milijuna eura u povećanje njihovih plaća. Ova odluka odražava naše strateško usmjerenje kao poslodavca te je dio kontinuiranih ulaganja u povećanje primanja naših zaposlenika: u tu svrhu u posljednje dvije i pol godine uložili smo više od 77 milijuna eura. S oko 10 tisuća zaposlenika najveća smo kompanija Fortenova grupe i jedan od vodećih poslodavaca u zemlji. No, nedostatak radne snage izazov je i za nas te širimo tim angažiranjem zaposlenika iz inozemstva, koje educiramo, mentoriramo i integriramo. Na taj način naša operativna učinkovitost raste, a timska suradnja i radna kultura, kojima se jako ponosimo, jačaju.
U našem fokusu su ljudi, dok digitalizaciju vidimo kao nužan alat koji nas čini tehnološkim liderom u maloprodaji. Višekanalna usluga, tehnološki iskoraci i napredna rješenja omogućuju kupcima ugodniju i jednostavniju kupnju, dok istovremeno olakšavaju posao zaposlenicima.
Uz brigu o zaposlenicima i kupcima te liderstvo u novim tehnološkim rješenjima, svjesni smo i svoje uloge u društvu pa podržavamo naše sportaše, pomažemo malim talentima da postanu veliki, brinemo o okolišu i doniramo potrebitima. S ciljem edukacije i motiviranja kupaca o tome kako postupati odgovornije i smanjiti vlastiti otisak na okoliš, s fokusom na smanjenje otpada od hrane i plastike, još 2022. pokrenuli smo platformu Konzum Reciklopedija. Kad je u pitanju odgovorno ponašanje, prednjačimo vlastitim primjerom: od 2016. donirali smo više od 2100 tona hrane potrebitima te već sedam godina zaredom ponosno nosim o titulu Najdonatora, najvećeg hrvatskog donatora hrane.
Kroz godine, pokazali smo da znamo i možemo nositi se s izazovima. Cjenovne pogodnosti ostaju naš primarni fokus, kao i dobra suradnja s hrvatskim proizvođačima, ponuda kvalitetnih domaćih i svježih proizvoda te promocija onoga što je „najbolje iz Hrvatske“, uz iskorake u razdobljima povećanog intenziteta poslovanja, kao što je turistička sezona. To je smjer u kojem nastavljamo razvijati Konzum, odgovorno i održivo.