Radite na svom računalu, pravite pauzu i dogovarate se s kolegom za kavu. U tom vam se trenutku pojavljuje reklama u kojoj vam osobno George Clooney nepogrešivo preporučuje vrstu kave kakva bi se vama najviše svidjela. Ili ste krenuli kući s posla i netko vam od ukućana javlja da usput kupite šampon. Tada na scenu stupa recimo vaša omiljena glumica Penelope Cruz, koja se pojavljuje na ekranu mobitela i preporuča vam da uzmete baš neki određeni brend, jer se sigurno se nećete pokajati. I u toj kupnji svi su zadovoljni – vi jer ste bez mnogo gubljenja vremena izabrali pravi proizvod, ali i prodavač jer ćete se, uz takvo iskustvo kupnje, sigurno vraćati po još.
Možda sve ovo sada zvuči kao znanstvena fantastika, ali – kocka je već bačena, i to uz pomoć Recommendera, sustava za preporuku tvrtke Things Solver iz Beograda. Razumijevanjem individualnih preferencija potrošača, ti softveri uz pomoć hiperpersonalizacije pomažu kupcima otkriti nove proizvode ili sadržaje koje sami možda nisu pronašli, što u konačnici potiče prodaju, angažman korisnika i lojalnost brendu ili e-com platformi.
Skuplja sve o potrošaču
– Ako je vaš potencijalni kupac odabrao neke artikle, ali ih je ostavio u košarici i napustio stranicu, možete ga podsjetiti personaliziranom porukom putem Vibera ili SMS-om. Ako imate informacije o potrošačima koje obuhvaćaju povijest pretraživanja, prethodnih kupnji ili omiljenih proizvoda, već sada možete kreirati personaliziranu karuselsku ponudu na sajtu i drugim načinima komunikacije unaprijediti cross-selling ili up-selling – objašnjava nam Darko Marjanović, direktor te uspješne i mlade tvrtke koja je dio ASEE Grupe.
Sustavi za preporuku tvrtke Things Solver tu su da vas podrže u svim fazama prodajnog lijevka – od cold-starta, kada nemate dovoljno podataka o navikama i preferencijama potrošača i kada se njima koristite u starter-pack verziji, preko jednostavnijih history-based sustava temeljenih na ponavljajućem obrascu kupnje kojima se koristite u svrhu eksploatacije postojećeg asortimana koji potrošači već kupuju, sve do najnaprednijih sustava za preporuku za cross-selling u različitim fazama i za različite segmente kupaca, a najviše za early adoptere, lojalne i premium kupce.
U rješenjima koje proizvodi kompanija Things Solver sustavi za preporuku integrirani su u prodajni lijevak u svim fazama, od početka, kada nemate dovoljno podataka o kupcu, do kraja procesa kupnje, a veoma su uspješni i kod zadržavanja postojećih kupaca. Mogu se primijeniti na svim komunikacijskim kanalima, kao što su Viber, SMS, e-mail ili mobilne aplikacije.
– Na taj se način kod potrošača stvara osjećaj da brendovi razmišljaju o njima i biraju za njih, štede njihovo vrijeme i unapređuju zadovoljstvo, a prodavačima se unapređuju učinkovitost i djelotvornost poslovanja – objašnjava Marjanović.
UI kreira čaroliju
Otkrio nam je i što se krije u pozadini te čarolije.
– Umjetna inteligencija omogućuje nam preoblikovanje tehnologije i njezinu prilagodbu svakom pojedincu na jedinstven način. Hiperpersonalizacija podrazumijeva korištenje upravo umjetne inteligencije i podataka u realnom vremenu za prikaz relevantnog sadržaja, proizvoda, usluga i informacija svakom pojedinom kupcu. Ona je budućnost prodaje u digitalnom okružju jer omogućuje kreiranje ponuda u skladu sa stvarnim interesima kupaca. Modernim softverima za preporuku čiji se rad temelji na AI-ju, obradi podataka i prediktivnoj analitici moguće je uvelike unaprijediti relevantnost ponude, što odgovara i prodavačima i kupcima te znatno utječe na korisničko iskustvo, a samim tim i na povećanje prodaje na digitalnim kanalima, koja bilježi nezaustavljiv rast – objašnjava Marjanović.
Na temelju iskustva tvrtke Things Solver u suradnji s maloprodajnim lancima u Srbiji, prodajni rezultati uz Recommendere mogu biti čak 30 posto uspješniji!
Vrijedi probati, zar ne?