
Ni brendovi više ne mogu pobjeći od ideoloških ratova

Od suspenzije Jimmyja Kimmela do otkaza zaposlenicima Office Depota i Washington Posta, ubojstvo Charlieja Kirka pokazalo je da kompanije više ne mogu računati na neutralnost
Premda Disneyjev brend već više od stotinu godina počiva na čaroliji, ništa se čarobno nije događalo prošloga tjedna kad se pred vratima njegova kalifornijskog studija okupilo nekoliko stotina protestanata, mahom filmskih djelatnika i scenarista, koji su odlučili dignuti svoj glas protiv suspenzije kasnonoćnog šoua Jimmyja Kimmela. Televizijska kuća ABC, u vlasništvu upravo Disneyja, povukla je njegovu emisiju iz programa, i to neposredno nakon što je Kimmel, poslije stravične likvidacije konzervativnog aktivista Charlieja Kirka, kritizirao MAGA-u i Trumpov proces žalovanja zbog smrti svoga navodnog miljenika. Iako je američki predsjednik u obraćanju publici objasnio da Kimmel nije otkazan zbog onoga što je rekao, nego zbog 'nedostatka talenta' i slabog rejtinga, tajming, ali i izjave poput onih da nijednomu mediju neće dopustiti da ga blati te prijetnje otkazivanju šouova komičara Setha Meyersa i Jimmyja Fallona (onaj Stephena Colberta ugašen je ovoga ljeta), govore suprotno. Kimmel je tako postao još jedna od žrtava nesnosne kulture otkazivanja (nesnosna bez obzira na to tko otkazuje koga), a slučaj je dodatno produbio gotovo neviđenu polarizaciju između ljevice i desnice, i to ne samo u dalekoj nam Americi. Ta 'pobjeda protiv woke medija' koju slave konzervativci nagnala je dio suprotnog tabora da pozove na bojkot Disneyja, otkaže pretplatu na Disney+ i posjete magičnim parkovima. Disney je nakon 'promišljenih razgovora s Kimmelom' šou odlučio vratiti u eter, ali veći dio javnosti (s obje strane spektra) uvjeren je da je popustio pod pritiskom i shvatio da bi mogao doživjeti ozbiljnu reputacijsku štetu. To samo potvrđuje činjenicu da su zbog recentnih događaja kompanije (brendovi) na tankom ledu. To što su u strahu od osvete konzervativne publike odlučili prekinuti woke kampanje i u svojoj komunikaciji igrati na kartu politički neutralnih, više im ne znači baš ništa. Šutnja i nemiješanje u društvena pitanja neće im pomoći u ova vremena ozbiljnog zaoštravanja odnosa između ljevice i desnice, konzervativaca i liberala, wokera i antiwokera…


