
Snažnija digitalizacija znanja i vještina čeka pužev korak države

Iako gospodarstvo vapi za kvalificiranom radnom snagom, odrasli su željni novih znanja i vještina sustav cjeloživotnog obrazovanja u budućnosti neće moći odgovoriti na te potrebe
Dok ne vodi biznis s održavanjem biljaka u poslovnim prostorijama u sklopu svoje tvrtke Biljke.Plants, Ana Hrgovčić se obrazuje. Ta mlada poduzetnica pohađala je već niz edukacija, a kaže da se u toj seriji posebno izdvajaju dvije koje je završila ove i prošle godine.
– Jedna je bila online, Uplift akademija u Algebrinoj organizaciji, tijekom koje smo u nekoliko mjeseci prošli razne module o poslovanju u turizmu. Edukacija je bila opsežna i zanimljiva, a modul o financijama na mene je ostavio najveći dojam. Druga edukacija bila je Škola govorništva koju sam pohađala uživo kod Mirele Španjol u Ciceronu. Dobiti samopouzdanje za javne nastupe, govore pred mnoštvom ljudi, pa čak i za svakodnevnu interakciju s nepoznatima, uvelike je koristilo mom samopouzdanju i prodaji – ističe Hrgovčić.
Nekada je za sasvim pristojnu karijeru bilo dovoljno završiti srednju školu ili fakultet. No današnja dinamika u gospodarstvu od zaposlenika, ali i poslodavaca, traži stalno osvježavanje, proširivanje i usavršavanje znanja i vještina. Toga su posebno svjesni poduzetnici, ponajviše oni iz segmenta mikropoduzetnika i malih poduzetnika, koji se nerijetko moraju probijati na tržištu sa svojih deset prstiju. Poduzetništvo je vrlo često posao bez radnog vremena, pa ne začuđuje što poduzetnici u stisci s vremenom izabiru mogućnost dio edukacija pohađati i virtualno. Stoga u svijet cjeloživotnog obrazovanja sve više ulaze pojmovi poput 'hibridnog učenja' ili edtecha, koji eliminiraju nužnost sjedenja u školskim klupama. Edtech, složenica skovana od engleskih riječi education (obrazovanje) i technology (tehnologija), najočitiji je primjer da je digitalna transformacija stigla i u obrazovanje.



