
Kad termometar podivlja, brendovi vade ljetni arsenal

Toplinski valovi postali su novo normalno, a pametni brendovi znaju da i to može biti prilika za približavanje kupcima
Da je ljeti vruće i sparno nije nikakva novost. No kako predviđaju meteorolozi svijeta, a i naš Vakula, novost će biti visina koju će doseći brojevi na termometru. Drugim riječima, ako niste dosad doživjeli 'pravu' vrućinu, izgledno je da ćete ove godine. Ako vas to ne impresionira, samo čekajte sljedeću, jer tad će biti pakao itd.
Prema posljednjem izvješću WMO-a postoji 80 posto šanse da će najmanje jedno od sljedećih pet ljeta premašiti 2024. kao najtopliju godinu otkad postoje mjerenja. Stručnjaci iz Amerike, Ujedinjenoga Kraljevstva i Indije pak smatraju da bi upravo 2025. mogla biti jedna od tih koje će srušiti rekorde. Žitelji sjeverne hemisfere morat će se pripremiti za učestalije i žešće toplinske valove, rast će rizik od požara i nestašica vode, pod većim će pritiskom biti i javnozdravstveni sustav, prehrambena industrija i ugrožena sigurnost radnika na poslu, a marginalizirane skupine, kronični bolesnici i ljudi starije dobi bit će posebno ranjivi.
Taj scenarij, tvrde stručnjaci iz WMO-a, neće se odviti u dalekoj budućnosti, on je pred vratima, već kuca.
S obzirom na to da brendovi vole da ih se percipira kao sudionike društva koji se brinu o svijetu, krajnji je čas da se uključe i pomognu svojim kupcima da prebrode ljetne vrućine i izbjegnu opasnosti koje s njima dolaze u paketu. Naravno, industrije jesu dijelom krivci za klimatske promjene i ako doista žele pomoći, trebale bi provesti temeljite, strukturne promjene, u djelo provesti silna obećanja o svođenju ugljičnog otiska na nulu. No nećemo se zanositi, jer to je mnogo lakše reći nego učiniti. Navijajmo stoga za skromnije inicijative, minimum koji se očekuje da poduzmu.
Maštovite inicijative
Inicijativa i rješenja koji prodaju proizvod, dižu vrijednost brenda, ali i (barem minimalno) olakšavaju život potrošačima sve je više, a mora se priznati, prilično su maštovita. Tako je, primjerice, malezijski skincare-brend FaceAnne u travnju ove godine objavio da su u njemu, nakon provedenog istraživanja i analiziranih uvida, odlučili svojim kupcima pomoći da se nose s toplom i vlažnom malezijskom klimom. Lansirali su liniju proizvoda za njegu kože Acqua, koja hrani, uljepšava i njeguje kožu, ali i ima efekt – hlađenja. Ili, kako stoji u promotivnim materijalima, Acqua koži donosi čisto osvježenje.
Američki lanac Kentucky Fried Chicken razmišljao je izvan okvira pa je svojim dostavljačima ponudio zaštitu od UVA i UVB zračenja. Točnije, losione sa zaštitnim faktorom 50 zapakirao je u ista pakiranja kao i svoje umake te ih dijelio kostarikanskim dostavljačima. Ta je inicijativa pokrenuta jer u Kostarici, zbog izloženosti suncu, dramatično rastu stope melanoma, pa su odlučili zaštititi svoje dostavljače koji većinu radnog dana provode na motociklima i biciklima.
Ozbiljniji pristup stiže iz Amerike, gdje je osnovan startup Stand. Ta kompanija koja posluje u sektoru osiguranja odlučila je etički upitnu praksu osiguravajućih kuća prekrenuti u svoju korist. Naime, nakon katastrofalnih kalifornijskih požara, neke su osiguravajuće kuće odlučile ne prodavati police potrošačima na ugroženim područjima ili pak cijene dignuti u nebo.
Od biznisa do sladoleda
Za razliku od tih igrača koji biraju kuće prema lokaciji, Stand s pomoću umjetne inteligencije računa stope rizika. Drugim riječima, čak i ako se nekretnina nalazi na području LA-a s najvećim rizikom od požara, Stand neće (samo) taj čimbenik uzeti u obzir već će s pomoću tehnologije precizno izračunati opasnosti, ali i pomoći stanarima da taj rizik smanje. Kako je novinarima Inc.-a rekao osnivač toga osiguravajućeg startupa, ključno je prepoznati što vlasnici nekretnine sami mogu poduzeti kako bi osigurali svoj dom i smanjili vjerojatnost da će se eventualni požar širiti izvan kontrole.
Tako će, mudri Standov AI, primjerice, sugerirati da se zamijeni ograda, izrežu ili uklone određena stabla ili pak postavi specijalna zaštita između susjednih kuća. Stajalište, ali i jedinstvena prodajna Standova propozicija je da osiguravajuće kuće moraju paziti na svoju likvidnost, ali i voditi računa o pojedinačnim potrebama i rizicima klijenata, preuzevši tako one kojima se drugi boje prodati policu. I dok je Stand prema rizicima klimatskih promjena postavio čitav biznis, drugi su brendovi odlučili ponuditi kratkoročnija osvježenja. Ali, pohvalno je – ipak osvježenja!
Uber je tako u 252 grada ponudio opciju dostave sladoleda. Tijekom toplinskih vrhunaca brend je korisnicima omogućio da putem aplikacije naruče hladno osvježenje i to sve popratio zabavnom, lokaliziranom kampanjom na društvenim platformama. Kampanja je privukla masovan interes, a tijekom njezina trajanja globalno je dostavljeno više od 300 tisuća sladoleda.
Kampanje koje se pamte
Pravo čudo uspio je napraviti brend Trader Joe's. Naime, prošle je godine ponudio minijaturne cooler-torbe koje su zahvaljujući TikToku postale viralne. Korisnici su demonstrirali njihovu funkcionalnost, hvalili praktičnost i ohrabrivali druge da odu po svoj primjerak prije nego nestanu s polica. Budući da kompanija nije bila spremna na to da će postati toliki hit, u jednom je trenutku došlo do nestašice, zbog čega su se torbe koje su inicijalno stajale samo 3,99 dolara u virtualnom svijetu preprodavale za više od stotinu. Taj je slučaj pokazao kako jedan sasvim običan proizvod može preko noći doživjeti uspjeh ako je lansiran u pravo vrijeme (vrućine!) i zbog savršene kombinacije cijene i funkcionalnosti dobiti podršku strašnog suda s TikToka.
Marketinški su mediji pohvalili i kompanije koje su svojim zaposlenicima odlučile ponuditi pomoć u ljetnoj sezoni, pa je tako UPS dijelio šešire i ručnike izrađene od specijalne tkanine koja hladi, a Chevron zaposlenike na terenu opremio posebni senzorima koji bilježe koliko su izgubili tekućine i pod kolikim im je tijelo stresom te ih tako podsjećao na to da se trebaju hidrirati, stati, uzeti predah.
Svi ti primjeri bi, nadamo se, mogli dati poticaj domaćim brendovima da se i oni priključe inicijativi rashlađivanja potrošača. Takvi potezi ne samo da će donijeti olakšanje kupcima, već će ojačati lojalnost i prepoznatljivost brenda. Promišljen i kreativan pristup te reakcija na toplinske valove u stvarnom vremenu mogu izdvojiti brend od konkurencije i imati pozitivan utjecaj koji traje i nakon što zahladi.



