
Domaći brendovi i influenceri: Tko će preživjeti promjene na tržištu?

U doba u kojem AI preuzima dio njihovih zadataka, nameće se pitanje imaju li influenceri još vrijednost za domaće brendove
Influenceri su donedavno bili zlatni rudnik digitalnog marketinga, ali sada su sve češće na skliskom terenu promjenjivih trendova i sve nižih cijena oglašavanja. Lani je prosječni CPM (engl. cost per mille) u influencerskome marketingu pao za čak 53 posto, prema nedavno objavljenom izvještaju platforme Aspire, što su jedni protumačili kao znak veće učinkovitosti kanala, a drugi su u tome prepoznali njegov mogući zalazak. U doba u kojem umjetna inteligencija preuzima dio njihovih zadataka, a luksuzni hoteli diljem svijeta zatvaraju vrata kreatorima sadržaja, nameće se pitanje imaju li influenceri još vrijednost za domaće brendove. Tko ih danas još angažira, prema kojim kriterijima – i koje im se pogreške više ne praštaju?
Ostaju važni
Influencer account manager iz agencije 404 Ada Radošević Dračić objašnjava da se trendovi kao i mediji konstantno mijenjaju i podložni su promjenama jednako kao i svaki drugi sektor poslovanja, stoga ne začuđuje što je pad CPM-a zahvatio i influencerski marketing.
– Taj pad ne označava početak pada utjecaja influencera, nego je pokazatelj zrelosti tržišta, bolje optimizacije kampanja i općenito marketinških strategija. Za razliku od prijašnjih godina, danas se više ulaže u nanoinfluencere i mikroinfluencere, čije su cijene niže, ali imaju bolji engagement te autentičniji i prisniji odnos sa svojim pratiteljima. Izravna je posljedica toga manje ulaganje za brendove te potencijalno veći povrat – rekla je Radošević Dračić.
Također je naglasila da se osjeća zasićenje u suradnji s influencerima, ali da ono nije izravno vidljivo.