Život
StoryEditor

Visina plaće nije jedini faktor: Tri četvrtine radnika u Hrvatskoj smatra se uspješnima u svom poslu

18. Listopad 2024.
Istraživanje koje je među 2000 ispitanika proveo MojPosao pokazalo je i da ih čak 98% uspjeh smatra ključnim aspektom svog života. Istodobno dvije trećine njih misli da ganjanje uspjeha povećava stres

U životu uspjeh je često mnogo više od materijalnog bogatstva ili visine plaće. Pravi osjećaj ispunjenosti dolazi iz različitih izvora – poput osobnog razvoja, zdravih odnosa, postizanja ciljeva i pronalaženja svrhe u onome što radimo. Ono što danas smatramo uspjehom, možda će nam sutra izgledati posve nevažno. Kako bismo doznali što Hrvati najčešće povezuju s uspjehom i osjećaju li se uspješnima na svome radnome mjestu, portal MojPosao, koji je dio Alma Careera Croatia, proveo je istraživanje na uzorku od 2000 ispitanika.

Većina se smatra uspješnima

Prema rezultatima istraživanja, tri četvrtine zaposlenih (75%) smatra se uspješnima u svom poslu, a samo 3% njih neuspješnima. Zanimljivo je da čak 22% ispitanika nikada nije razmišljalo o vlastitom uspjehu na radnome mjestu. Analizirajući demografske podatke, pokazalo se da su muškarci (77%) i žene (79%) gotovo jednako skloni smatrati se uspješnima. Ipak, generacija X, odnosno stariji ispitanici, nešto više doživljavaju sebe kao uspješne (83%) u odnosu na mlađe sudionike istraživanja (77%). S druge pak strane, dvije trećine ispitanika (63%) smatra da ganjanje uspjeha povećava stres, 45% ističe kako uspjeh nosi veću odgovornost, a 34% navodi i prekovremene sate kao sastavni dio tog paketa.

Plaća kao djelomični pokazatelj uspjeha

Iako plaća često ulazi u definiciju uspjeha, nikako nije jedini faktor. Uspjeh ispitanici različito tumače: za neke je to zadovoljstvo poslom, za druge ispunjenost koju osjećaju na kraju radnoga dana. Samo mali broj ispitanika spominje novac kao ključan element uspjeha.

Ispitanici naglašavaju da uspješnost proizlazi iz kombinacije različitih aspekata: zadovoljstva radnim zadacima, autonomije na poslu, ali i uravnoteženog odnosa između poslovnog i privatnog života. Primjerice, raditi dvanaest sati na dan, unatoč visokoj plaći i poziciji, ne znači nužno biti percipiran kao uspješan.

Iako visina primanja ne definira uspjeh u cijelosti, često pridonosi percepciji uspješnosti. Taj je pokazatelj posebno važan muškarcima (87%), a bitnim ga doživljava nešto manji broj žena (80%). Oni s najvišim plaćama gotovo u potpunosti smatraju primanja pokazateljem uspjeha (90%); isto stajalište dijeli 76% ispitanika s najnižim primanjima.

Ako plaću smatramo (barem djelomično) odgovornom da bismo nekoga mogli smatrati uspješnim, ta plaća morala bi iznositi oko 2000 eura, ali taj iznos jako varira s obzirom na plaću ispitanika. Radnici s nižim plaćama uspješnima smatraju već one osobe koje imaju plaću od oko 1500 eura, a onima iz viših platnih razreda pojam uspješnosti povezan je s oko 3000 eura primanja.

Koliko nam je uspjeh važan?

Neovisno o različitim definicijama, čak 98% ispitanika uspjeh smatra ključnim aspektom svog života bez obzira na zaposlenje, spol ili generaciju kojoj pripadaju. Osjećaj uspješnosti uvelike podiže i zadržava razvoj novih vještima. Srećom, većina ispitanika (76%) vjeruje da na poslu ima dovoljno prostora za osobni rast i napredak. Muškarci su nešto više (81%) skloni prepoznati te prilike u odnosu na žene (73%), a mlađi ispitanici očekivano vide veće mogućnosti za razvoj u odnosu na kolege s ‘više utakmica u nogama‘. Ispitanici s višim primanjima također imaju više prostora za napredak (92%) nego oni s nižim primanjima (67%).

Kako bi kompanije svojim zaposlenicima pomogle u razvoju i na radnome mjestu stvorile uspješno ozračje, potrebno je slušati njihove želje i potrebe. Najbolji saveznik na tom putu može biti Pulser, platforma s pomoću koje kompanije mogu brzo i pouzdano izmjeriti razinu zadovoljstva zaposlenika, njihovu angažiranost, eNPS, ESI te glavne faktore motivacije. Zahvaljujući nepristranom pristupu, stručnoj analizi podataka i anonimnosti kompanije na toj platformi mogu dobiti prave i iskrene odgovore zahvaljujući kojima zajedno sa svojim zaposlenicima mogu graditi uspješnu, produktivnu i zadovoljnu poslovnu priču.

Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Alma Career.

18. listopad 2024 12:16