Telepressure ili telepresing pojam je koji su skovali istraživači kako bi opisali ljudsku potrebu da odmah odgovore na netom primljeni e-mail. Ova definicija također uključuje one koje neprestano razmišljaju o tome kako su trebali poslati neku poruku, ili dodatni e-mail kolegama ili šefu.
- Te osobe imaju problema jer ne znaju kada treba prestati- smatra Larissa K.Barber, profesorica psihologije sa Northern Illinois Universitya. Barber i njezin suradnik nedavno su objavili znanstveni rad koji povezuje ranije navedeno ponašanje s komunikacijom na radnom mjestom. Autori smatraju da ono može dovesti do toga da zaposlenici jednostavno izgore.
Oni kod kojih je prepoznat velik stupanj telepresinga češće su izjavili kako ujutro nemaju energije, te da osjećaju da su im baterije prazne. Osim što su se osjećali umornima, kod tih osoba također je primijećena i smanjena moć koncentracije.
Istraživanje je obuhvatilo 303 osobe koje su trebali odgovoriti koliko često odgovaraju na e-mailove tijekom radnog dana, vikenda, praznika i kada su na bolovanju. Istraživači su isto tako, od njih zatražili da im pokažu dvije posljednje poruke koje su poslali kao odgovor na ranije primljene poruke.
Zaposlenici fiksirani na automatsko odgovaranje slabije spavaju i skloniji su zdravstvenim problemima, tvrdi se u istraživanju. Larissa Barber smatra da opsesija sa odgovaranjem na mailove šteti produktivnosti radnika.
- Umjesto da se bavi važnijim stvarima i fokusira na to kako najkvalitetnije riješiti problem, on se bavi mailovima i tamo gubi svoju energiju - kaže profesorica.
U istraživanju nije pronađena nikakva povezanost između osobnosti ispitanika i telepresinga. Ono što može biti uzrok ovom fenomenu je tip radnog mjesta.
- Neke tvrtke potiču zaposlenike na takvo ponašanje, Šef bi trebalo odrediti vremenski rok u kojem zaposlenici trebaju odgovoriti na primljenu poruku. Naprimjer, trebali bi postaviti rok od 8 sati tijekom radnog dana, te od 48 sati preko vikenda. Također, mogli bi organizirati timove kako bi se taj posao ravnomjerno raspodijelio. Ako e-mail nije kategoriziran kao hitan, onda bi ovakav način rada trebalo uvesti kao obavezan - smatra Barber, te smatra da ukoliko tvrtke ne učine ove preinake, uskoro bi se mogli bi susresti s ozbiljnim padom produktivnosti.