Znanja
StoryEditor

Pet strategija koje čine izvrsnog vođu

02. Svibanj 2014.
Piše:
lider.media

Kad čujemo izraz ‘vođa koji nadahnjuje‘, obično imamo mentalnu sliku nekoga tko je postigao zavidan uspjeh ili nekoga kome su izvanredne sposobnosti omogućile da se zgrne veliko bogatstvo. Možda zamislimo nekoga čiji su govori vrijedni TED talka.

Ipak, petogodšinje istraživanje koje donosi Forbes, o tome što nadahnjuje zaposlenike tvrdi drugačije.

Ono što ljude zaista inspirira jest osoban, autentičan, jedan-na-jedan odnos.Istraživanje koje je proveo Dale Carnegie Training otkriva da tri četvrtine zaposlenika nije u potpunosti koncentrirano na posao koji obavlja, a kod onih koji jesu bitan faktor čini odnos s nadređenim. To samo potvrđuje ono što su Gallupova istraživanja odavno pokazala – osobni odnosi su najbitniji. Tako je i Carnegie istraživanje pokazalo da na ljestvici, osim osobnih odnosa i komunikacije, najbolje kotiraju povjerenje u direktore i sam ponos na tvrtku u kojoj rade.

Dakle, ono što čini dobrog menadžera koji nadahnjuje svoje zaposlenike nije ekstravagantna osobnost ili uvođenje novih strategija za koje nitko nikad nije čuo. Dovoljno je komunicirati, povezati se sa zaposlenicima i, jednostavno, biti među njima.

Ovo je pet strategija koje, prema istraživanja, čine kvalitetnog vođu:

Izravnost

Povjerenje je bitno. Dobar vođa ne uljepšava loše vijesti, izbjegava činjenice ili ih prikriva. Istina je dobar pokazatelj poštovanja prema zaposlenicima, čak i kad nije ono što žele čuti u ponedjeljak ujutro. Ono što vođu čini ‘velikim‘ jest istinitost, direktnost i poštenje.

- Tvrtke u kojima je komunikacija otvorena su, dugoročno gledano, 270 posto efikasnije - kaže istraživanje koje je 2010. proveo Corporate Executive Bard (CEB).

Izravnost, dakle, vodi efikasnosti te umanjuje tračeve ili krive interpretacije koje smanjuju produktivnost.

Zrelost

Vođa mora izjednačiti politike tvrtke s vlastitim vrijednostima, odnosno, mora vjerovati u ono što zagovara. U suprotnom, ako sam vođa daje prigovore na račun pojednih strategija tvrtke, gubi vjerodostojnost, a zaposlenici gube povjerenje u njega.

Pravi ljudi na pravim pozicijama

Prema bestselleru Jima Collinsa ‘Od dobrog do izvrsnog‘, ono što čini dobrog lidera uspješne tvrtke jest sposobnost da, figurativno, na autobus ukrca prave ljude, iskrca krive i putnike smjesti u ispravna sjedala.

Gallupova istraživanja pokazuju kako su zaposlenici najsretniji i najproduktivniji kada su njihove sposobnosti recipročne njihovim pozicijama na poslu. Dobar bi lider, umjesto da zaposlenike prilagođava poslovima, zaposlenike trebao staviti na pozicije koje im odgovaraju.

Individualni razgovori

- Konverzacija čini odnos- kaže Susan Scott, autorica knjige Fierce Conversations - Achieving Success at Work and in Life. Individualne razgovore treba održavati na tjednoj ili dvotjednoj bazi, držeći se ustaljenog rasporeda i unaprijed dogovorene forme.

Vrijeme utrošeno u taj oblik komunikacije će se dugoročno isplatiti u vidu povećane efikasnosti.

Suočavanje s problemima

Dobri lideri ne izbjegavaju probleme, već se s njima izravno suočavaju.Stvarnost je takva da zaposlenici ponekad ne uspijevaju izvršiti svoje obveze, a projekti ponekad propadnu. Dobar menadžer u takvim situacijama treba poslužiti kao uzor zaposlenicima i preuzeti donošenje odluka, koliko god teške bile.

Konflikti su normalna pojava gdje god je riječ o grupi ljudi i nemoguće ih je izbjeći. Dobar lider mora pronaći način kako riješiti sukob bez da svoju reputaciju dovede u pitanje. Zaposlenici žele vođu koji će se za njih zauzeti, riješiti novonastalu situaciju i olakšati im posao. Izbjegavanje konflikata jednostavno nije opcija.

22. studeni 2024 16:40