Poslovanje povezujemo s financijskim koristima, različitim strategijama, taktikama i poslovnim rezultatima. No, što pojedinac za sebe može učiniti u tom procesu stvaranja vrijednosti na tržištu?
1. Svakodnevno se ponašajte i radite onako kako biste željeli da vas prepoznaju i pamte. Ne činite ništa zbog čega vam može biti neugodno ili čega se u budućnosti možete sramiti. Biti izvrstan znači stvoriti naviku, jer smo ono što stalno činimo i kako se ponašamo. Kad bismo se ispod svake aktivnosti koju obavimo mogli s ponosom potpisati, tada bismo bili na pravom putu.
2. Pohvalite svoj napredak i proslavite vlastiti uspjeh kako biste se motivirali za daljnji napredak i usavršavanje. Često očekujemo motivaciju od nadređenih ili od svoje sredine, ali s obzirom na situaciju na tržištu, od svake se osobe očekuje da hrabri sama sebe. Svima je već poznato da mijenjati možemo samo sebe, stoga se potrudite da budete primjer promjene koju želite vidjeti u drugima.
3. Razmišljajte o odnosu prema sebi. Ukoliko biste sve ono što činite sebi vrlo rado učinili i najboljem prijatelju ili članu obitelji, na dobrom ste putu. Međutim, ukoliko se prema sebi ne odnosite s poštovanjem, ne možete očekivati da to čine drugi. Sjetite se da nećete govoriti loše niti se odnositi loše prema proizvodu ili usluzi koju želite prodati zahtjevnom kupcu. Preuzimite odgovornost i činite ono što vam koristi ili ono što podržava vaše ciljeve, uzimajući u obzir i druge ljude u okružju.
4. Prenesite poruku o vlastitom poslu kao najboljem, kao poslu kojim se ponosite i koji možete prezentirati u najboljem svjetlu, jer to doista i mislite. Drugi ljudi moraju imati dojam da vi ne biste radili posao koji vam nije ugodan ni predstavljali tvrtku čije vrijednosti ne podržavate. Ako se vrijednosti poduzeća kose s vašim vlastitim uvjerenjima, nije realno očekivati da ćete biti uspješni u tom poslu. Iako se za svaki posao možemo pripremiti, ljudi će uvijek osjetiti jeste li na pravi način uključeni i možete li osobno biti jamstvo za posao kojeg obavljate.
5. Privucite pozornost tako što ćete dati više od onoga što od vas očekuju, bilo da je riječ o poslodavcu, klijentu ili poslovnom partneru. Oduševljenje ljudi izazvat ćete samo ako nadmašite njihova očekivanja. Budite spremni i kreativni, jer jedino tako možete ponuditi nešto jedinstveno. Probudite entuzijazam u sebi i pokažite ga! Ukoliko želite pratiti promjene, u poslu bismo svaki dan trebali dati nešto više. To nije jednostavno jer život i posao tako postaju kontinuirana utrka. Neki su spremni na taj maraton, a neki samo na kratke staze.
6. Razmislite o sebi kao o ponudi na tržištu. Svaka ponuda dolazi u određenom pakiranju, a u slučaju osoba to su njegovanost, odjeća, cipele, šminka, frizura i slično. Vanjska slika mora biti ona koju želimo poslati „prema vani“, ali pakiranje ne znači baš ništa ukoliko sadržaj ne podržava ono što želite „prodati“. Prvi dojam jest važan, no u konačnici će iz vas progovoriti vaša znanja, vještine i sposobnosti.
dr. sc. Elvira Mlivić Budeš, konzultantica za razvoj poslovnih vještina
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.www.filaks.hr www.facebook.com/filaks BLOG: www.poduzetnica.blogspot.comPORTAL: www.obiljka.com