Hrvatska
StoryEditor

60-ak milijuna eura zarade od privatnog smještaja završi na računima stranih buking portala

12. Listopad 2015.

Oko tisuću iznajmljivača i dobavljača okupilo se danas u Poreču na drugom po redu Forumu obiteljskog smještaja koji će trajati dva dana u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.

Tijekom susreta iznajmljivači će se direktno povezati s proizvođačima koji će im ponuditi proizvode po mjeri te saznati najnovije globalne trendove u industriji. Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri HGK istaknuo je da je ovakvo povezivanje iznajmljivača jedinstveno u Europi i da je Hrvatska zapravo za Europu study case prema kojem se druge države mogu ravnati.

Jedna od glavnih tema Foruma je e-marketing i prodaja, s obzirom na trend sve veće prisutnosti privatnog smještaja na stranim buking portalima, među kojima prednjače Booking.com i Google Ads. Ako se u obzir uzme činjenica da obiteljski smještaj u Hrvatskoj privređuje oko 1,3 milijarde eura godišnje te da 30 posto objekata svoje kapacitete prodaje putem stranih portala koji uzimaju između 15 i 20 posto provizije, ispada da na računima stranih portala godišnje završi oko 60 milijuna eura.

Privatni smještaj u Hrvatskoj čini gotovo polovicu svih smještajnih kapaciteta u Hrvatskoj (što je više od pola milijuna kreveta) i ima udio u ukupnim noćenjima u iznosu od 44 posto. S time da se 73 posto prometa ostvaruje u srpnju i kolovozu. Unatoč teoriji nositelja turističke politike, da u Hrvatskoj imamo premalo hotela, a previše apartmana, udio privatnog smještaja i prometa iz godine u godinu raste pa je tako ove godine bilo 17,5 posto više turista u privatnom smještaju nego lani, a broj obiteljskog smještaja godišnje raste po stopi od deset posto. Prema zaključcima prvog dijela Foruma, vlasnicima još uvijek nedostaju inicijative u promociji i komunikaciji s gostima, posebice putem on-line kanala te sklonosti ka produljenju sezone koja bi se, uz ulaganja u kvalitetu smještaja i sadržaje poput bazena, mogla produljiti na lipanj i rujan.

– Kapital obiteljskih iznajmljivača je njihovo ime i prezime kojima garantiraju kvalitetu usluge i te mikro poduzetnike valja povezati. Ovim putem pozivam proizvođače da nam se priključe, da nam budu partneri i da nas pitaju što nam treba, kao što je to prvi učinio financijski sektor s povoljnim kamatama. Proizvođačima se otvara tržište od 67 tisuća kućanstava i tu brojku ne valja podcijeniti – zaključio je Pinezić. Pomoćnik ministra turizma, Davor Ižaković prisutnima je rekao da je ove godine završen Nacionalni program razvoja obiteljskog turizma do 2020. godine, koji podrazumijeva održavanje postojećeg udjela obiteljskog smještaja, uz profesionalizaciju i transformaciju u integralne i difuzne hotele.

Forum obiteljskog smještaja ujedno je i uvertira u već tradicionalne Dane hrvatskog turizma koji će se 13. i 14. listopada održati u Poreču.

20. studeni 2024 01:33