Hrvatska
StoryEditor

Liberalizacija osiguravateljima donijela 377 milijuna kuna manju premiju

17. Studeni 2014.

Bruto premija 25 hrvatskih osiguravajućih društava na kraju listopada ove godine iznosila je 7,23 milijarde kuna te je prema istom mjesecu lani niža za gotovo 377 milijuna kuna, što se ponajprije može pripisati padu zaračunate bruto premije u obveznom auto osiguranju, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).

Ukupna je bruto premija hrvatskih osiguravatelja u listopadu ove godine tako bila 5 posto niža nego krajem istog mjeseca prošle godine.

Pritom je premija u segmentu životnih osiguranja rasla za 5,3 posto, na 2,13 milijardi kuna, dok je premija od neživotnih osiguranja smanjena za čak 8,7 posto, na 5,09 milijardi kuna.

Promatrano prema vrstama osiguranja, premija u osiguranju od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, odnosno u obveznom auto osiguranju, na kraju listopada je iznosila gotovo 2,1 milijardu kuna. Prema istom razdoblju lani to predstavlja smanjenje za čak 17,3 posto ili više od 438 milijuna kuna, a takav je pad posljedica početkom godine započete liberalizacije tržišta obveznog auto osiguranja, koje čini gotovo 30 posto hrvatskog tržišta osiguranja.

Ipak, istodobno s liberaliziranim cjenicima za obvezno auto osiguranje, neki od 14 osiguravatelja koji nude osiguranje automobila uveli su i nove uvjete kasko osiguranja, što bi trebalo kompenzirati dio gubitaka u premiji obveznog osiguranja, što bi moglo biti i razlog bitno niže stope smanjenja premije od kasko osiguranja cestovnih vozila. Naime, premija u kasko osiguranju cestovnih vozila krajem listopada ove godine iznosila je 544,9 milijuna kuna te je prema istom mjesecu lani smanjena za 3,6 posto.

Kod životnih osiguranja, u ‘klasičnom‘ životnom osiguranju, na koje otpada nešto više od četvrtine ukupne premije, bruto premija je istodobno porasla za 6,4 posto, na 1,88 milijardi kuna.

Podaci HUO-a pokazuju da Croatia osiguranje i dalje drži prvo mjesto po visini zaračunate bruto premije. Premija Croatia osiguranja na kraju listopada iznosila je 2 milijarde kuna, što čini 27,73 postotni udio na hrvatskom osigurateljnom tržištu.

S gotovo upola manjim udjelom, od 14,45 posto, odnosno premijom u iznosu od 1,04 milijarde kuna, na drugom je mjestu Allianz osiguranje, a treći je Euroherc sa 716,8 milijuna kuna premije i tržišnim udjelom od 9,92 posto.

Croatia osiguranje krajem listopada drži i vodeće mjesto u segmentu neživotnih osiguranja, s udjelom na tržištu od 33,52 posto, odnosno premijom od 1,7 milijardi kuna, a slijede Euroherc s udjelom od 14,07 posto i Allianz s 11,63 posto udjela.

Allianz je pak i dalje vodeće društvo u segmentu životnih osiguranja, u kojem ima 21,21 postotni tržišni udio, s premijom od 452,4 milijuna kuna.

Drugo je Croatia osiguranje, s 13,91 posto udjela i premijom od gotovo 297 milijuna kuna, a na trećem je mjestu Wiener osiguranje Vienna Insurance Group, s 11,75 postotnim udjelom i 250,6 milijuna kuna zaračunate bruto premije krajem listopada ove godine.

29. travanj 2024 13:18