Adventska događanja u većim hrvatskim gradovima, a naročito u Zagrebu, postala su pravi turistički hit. Okićene ulice i trgovi, pečene kobasice i fritule, a ponajviše potoci kuhanog vina i punča ove godine su i najskeptičnije nagnali da se prepuste zimskim radostima, ali i odriješe kesu po pitanju potrošnje.
Podaci koje smo dobili iz Porezne uprave pokazuju da je svih pet najvećih hrvatskih gradova u vrijeme adventa zabilježilo solidan rast, kako broja fiskaliziranih računa kod ugostitelja, tako i iznosa računa. Začudo, najveći adventski rast po ova dva pokazatelja nije zabilježio u medijima razvikani Zagreb, već Dubrovnik. Tamo su fiskalne blagajne izdale 15,3 posto računa više nego prošle godine, a potrošnja je porasla sa 14,2 milijuna kuna u 2014. na 19,5 milijuna u 2015. godini, što je rast za čak 37 posto. Drugi grad po rastu adventske potrošnje u odnosu na prethodnu godinu je Split sa porastom od 21,7 posto (sa 33,7 milijuna kuna na 40 milijuna), a u stopu ga slijedi Zagreb sa 18,6 posto većom potrošnjom, ali tu je riječ o puno ozbiljnijim ciframa. Naime sa 305 milijuna kuna ugostiteljske adventske zarade, odnosno 18,6 posto više nego prethodne godine (257,3 milijuna), Zagreb je utržio gotovo trostruko više novca u odnosu na ostala četiri naša najveća grada zajedno.
Podaci Turističke zajednice grada Zagreba (TGZG) pokazuju da je broj dolazaka u prosincu veći za 26 posto (70.750), a broj noćenja za 24 posto (126.968) u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Najviše dolazaka je bilo iz Italije, Bosne i Hercegovine, Slovenije, Njemačke i Južne Koreje.
– Prema istraživanju koje smo proveli s Institutom za turizam, prosječna potrošnja posjetitelja u hotelskom smještaju iznosi 123 eura, u što je uključena i cijena smještaja, ali to je okvirni pokazatelj – kazala nam je Darja Juzbašić iz TGZG-a.
Uspjehu ovosezonske manifestacije Advent u Zagrebu svoj obol je dao i projekt Backo Mini Express, najveća maketa željeznice u jugoistočnoj Europi. Riječ je o turističkom raritetu kojeg su odlično prihvatili domaći i strani posjetitelji, a blagdanske sadržaje najveće makete željeznice jugoistočne Europe kojom na 75 četvornih metara prometuje više od stotinu vlakova na čak 1.050 metara mini tračnica, svakodnevno je tijekom Adventa posjećivalo u prosjeku stotinjak gostiju.
Promociji je svakako pomogao i izbor Zagreba kao najbolje božićne destinacije u Europi pa stoga ne treba čuditi da su ove godine oboreni brojni rekordi, od broja posjetitelja i noćenja, do zarade. Gotovo 70 milijuna kuna više su utržili ugostitelji u pet naših najvećih gradova u prosincu 2015. u odnosu na isto razdoblje 2014., a iako velika većina tog iznosa (48 milijuna) otpada na Zagreb, veseli buđenje i drugih destinacija koje inače turistički blistaju samo ljeti, a onda tonu u višemjesečni zimski san.