Velike hrvatske kompanije ulažu prosječno 210.000 kuna godišnje u projekte interne komunikacije svojih zaposlenika, najčešće u organizaciju korporativnih sportskih igara, ali uključenost zaposlenika u iste još uvijek je razmjerno slaba, pokazalo je istraživanje koje je domaća savjetodavna tvrtka VETTURELLI provela u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca (HUP). Riječ je o prvom istraživanju u Hrvatskoj na temu korištenja interne komunikacije u svrhu promicanja zdravih životnih navika, poticanja međusobne komunikacije i izgradnje osjećaja zajedništva.
Prema rezultatima istraživanja, 30% velikih kompanija povremeno organizira svoje korporativne sportske igre, a 25% na godišnjoj razini, no u njima sudjeluju svega 25-50% zaposlenika. Trećina kompanija, neovisno o njihovoj veličini, svojim zaposlenicima nudi subvencionirane članarine za rekreativne sportske aktivnosti, no članarine koristi manje od 10% zaposlenika. Slična je situacija i s motivacijskim i edukativnim radionicama na temu zdravih životnih navika. Koristi ih 60% anketiranih, no kod 33% na njima sudjeluje manje od 10% zaposlenika.
Istraživanje je provedeno na 40 kompanija, članica Hrvatske udruge poslodavaca, od kojih čak 68% smatra kako provedba fizičkih aktivnosti ima pozitivan utjecaj na poslovnu kulturu, no samo 35% mjeri njihov učinak. Metode su različite te se najvećim dijelom svode na subjektivne procjene i neslužbene razgovore, dok 43% navodi da koristi ankete i individualne godišnje razgovore. U velikim tvrtkama odgovornost za internu komunikaciju spomenutih tema leži u odjelima korporativnih komunikacija, u srednjim tvrtkama u odjelu ljudskih resursa, dok je u malim tvrtkama odgovornost podijeljena između prethodna dva sektora s velikom ulogom vlasnika i/ili uprave poduzeća.
Dijana Vetturelli smatra da rezultati ankete ukazuju kako su hrvatske kompanije svjesne potrebe za poticanjem psihofizičkog stanja i izgradnju zajedništva među zaposlenicima. “No isto tako, još je uvijek riječ o taktičkim alatima, a ne strateškoj smjernici Uprave, što je u vrijeme pojačanog tržišnog pritiska opasno. Naime, zaposlenici razmišljaju i djeluju u sferama svojih odjela i zadataka, takozvanim silosima, čime se ne ostvaruju osnovne pretpostavke za poticanje razvoja novih ideja, kreativnosti i naposljetku inovativnosti. Kroz poticanje fizičke aktivnosti i pokretanje međuodjelne komunikacije na osnovu zajedničkih izvanposlovnih tema, ruše se silosi, gradi zadovoljstvo i potiče razmjena ideja“, pojašnjava Dijana Veturelli.
Dodaje da se poslovna kultura ipak počinje polako mijenjati, što najbolje pokazuje B2B RUN utrka, jedinstvena sportska utrka za poslovni rast i razvoj namijenjena isključivo zaposlenicima malih, srednjih i velikih tvrtki, koja je u svom prvom izdanju prošle godine okupila više od tisuću trkača iz 80 kompanija. Ove godine utrka je uspješno organizirana i u Splitu, Rijeci i Osijeku, a velika završnica s više od dvije tisuće trkača iz 200 kompanija sprema se u Zagrebu,15. rujna.
Nataša Novaković iz HUP-a ističe kako je za dugoročno osiguranje konkurentnosti od velike važnosti potaknuti poslodavce na dodatne inicijative koje će doprinijeti zadovoljstvu i motivaciji zaposlenika. „Zajednička rekreacija potiče zaposlenike na rješavanje potencijalnih izazova i problema kroz timski rad, čime se pojačava njihova društvena kohezija i otvara prostor kreativnom razmišljanju koje je ključno za kvalitetan rad u svim sektorima. Osim toga, kako smo ove godine na jednoj od HR konferencija mogli čuti od
Koena Gonnissena, autora knjige The Corporate Athlete, moderni leadership baziran je na energiji i agilnosti, te bi ne samo zaposlenici već i manageri trebali biti u fizički dobroj kondiciji”, kaže Nataša Novaković.