Hrvatska
StoryEditor

Poruka profesionalaca - Teška je utrka s motivacijom zaposlenika

13. Ožujak 2021.

Jedan od glavnih zadataka poslodavaca posljednjih mjeseci jest potaknuti i održati motivaciju zaposlenika, što nije lako jer ih dio radi virtualno. No neki su tom problemu pristupili crpeći ideje iz energije volontera, ali i nagrađivanjem zaposlenika.

image
Blagica Petrovac Šikić, viša direktorica plivinih Ljudskih potencijala:
Mogućnost razvoja jedna je od komparativnih prednosti
– Jedna od vrijednosti koje nas kao kompaniju usmjeravaju u svakodnevnom poslovanju jest 'Vodimo brigu o drugima'. U ovim izazovnim vremenima kad naglašavamo zajedničku odgovornost i brigu za ljude, naši su se zaposlenici na različite načine odlučili uključiti u aktivno pomaganje zajednici. Pliva ih redovno podupire u inicijativama volontiranja te se trudimo olakšati im da to mogu raditi na način koji im najviše odgovara. Kad govorimo o motivaciji, u Plivi ističemo mogućnost razvoja kao jednu od komparativnih prednosti.
Ponosni smo što naši zaposlenici imaju priliku izgraditi svoje karijere putem različitih oblika edukacije: seminara, kongresa, poslijediplomskih studija i specijalizacija, putem dostupnog mentorskog sustava i savjetovanja te raznih interdisciplinarnih projekata i suradnje s velikim brojem stručnjaka. Ponosni smo kad svoje zaposlenike izgrađujemo u Plivi i što oni karijeru mogu ostvariti radeći u inovativnom, multidisciplinarnom radnom okružju. Naši zaposlenici imaju širok opseg raznih pogodnosti koje uvelike prelaze zakonske okvire i mnogo su više od materijalnih prednosti. Ukratko, možemo reći da je za svaku industriju bitno pratiti trendove u području nagrađivanja zaposlenika i pokušati naći upravo ono što je njezinim zaposlenicima važno.
image
Hrvoje Kolarić, predsjednik Uprave Belupa:
Kad su ljudi u fokusu, to se nagrađuje lojalnošću
– Sve što nas pokreće prema nekom cilju je motivacija. Ona je glavni razlog dobrih ili loših rezultata u obavljanju poslovnih zadataka. Ljudi su različiti, imaju različite želje i potrebe. Kod nekih je to osjećaj dobro obavljenog posla, kod nekih plaća, a motiv mogu biti i dobri odnosi s kolegama na poslu. Većinu zapravo motivira sve od navedenog. Važno je pristupiti svakom zaposleniku individualno i utvrditi što se može poboljšati kako bi bio zadovoljan, a radna atmosfera još bolja. Kad su ljudi u fokusu, to se prepoznaje, vrjednuje i nagrađuje lojalnošću. Belupo ima tu sreću da zaposlenici, prema istraživanjima o zadovoljstvu organizacijskom klimom u kompaniji, osjećaju veliku lojalnost prema tvrtki u kojoj rade i s kojom žive.
Ta je ključna vrijednost duboko utkana u našu korporativnu kulturu. Zarazni entuzijazam imaju mnogi naši zaposlenici. On je izravno povezan uz intrizičnu motivaciju i dobru organizacijsku kulturu, koja promiče ključne vrijednosti: kreativnost i inovativnost, povjerenje, strast, izvrsnost, lojalnost i zadovoljstvo. Belupo od ostalih kompanija razlikuje work-life balance filozofija. Socijalno smo osjetljiva i osviještena kompanija, koja zaposlenicima jamči poticajno radno okružje, čija je primjena vidljiva u kontinuiranom ulaganju u edukaciju zaposlenika, mogućnosti promjene radnog mjesta internim natječajima, mentoriranju pripravnika i strukturiranom planu pripravništva te karijernom napredovanju.
image
Mojca Domiter, direktorica za Ljudske potencijale i kulturu u Atlantic Grupi:
Krizna stanja mobiliziraju energiju, a neizvjesnost rađa kreativnost
– Mislim da sa sigurnošću možemo reći da smo svi dirnuti nesebičnom pomoći i solidarnošću koje smo kao društvo pokazali tijekom protekle godine. Svi smo iz toga nešto naučili, a najvažnija je lekcija da pomažući drugima ujedno pomažemo sebi. Za nas u Atlantic Grupi vrijednosti koje njegujemo – briga, otvorenost, strast i rast – ono su što definira način na koji razmišljamo i funkcioniramo. Briga o zajednici u kojoj živimo, briga kompanije za zaposlenike i kolega jednih za druge ne proizlaze iz inspiracije jednim trenutkom u vremenu, već su odraz kulture koju organizacija gradi, a za kulturu su potrebni vrijeme i kontinuitet. Osobno smatram, i sretna sam da radim u organizaciji koja dijeli takvo stajalište, da pomaganje drugima ne treba biti PR aktivnost, već diskretan odraz iskrenog altruizma. Kao sustav još jednom potvrdili smo spoznaju da krizna stanja mobiliziraju energiju, da neizvjesnost rađa kreativnost i zajednička nevolja povezuje i jača osjećaj solidarnosti i jednakosti. Kako održavati visoku motivaciju? To i jest posao. Ključ je, generalno govoreći, u dobrom odabiru zaposlenika od prvog dana. Najprije odabereš one koji imaju jasna očekivanja i motiv pri pridruživanju kompaniji, a nastavljaš sustavnim praćenjem i upravljanjem učinkom, nagrađivanjem, razvojem, napredovanjem. Pomicanje i protočnost talenata unutar sustava uvijek je izazov za organizacije – mogućnosti vertikalnog napredovanja nisu neiscrpne – i zato u Atlanticu imamo jako mnogo kros-funkcionalnih rotacija na projektima.
image
Suzana Plečko, direktorica franckovih Ljudskih resursa: 
Ljudi su ponosni što kompanija unapređuje zajednicu
– Ono što su brojni volonteri pokazali je da ogromnom energijom i nesebičnim angažmanom ispred svojih, stavljaju potrebe onih kojima je pomoć od prijeke važnosti. Važna je i psihološka podrška kako bi se ljudi uvjerili da nisu sami. Baš kako je to i kod volontera – angažmanom, integritetom, jasnim smjerom i transparentnom komunikacijom zaposlenicima svakodnevno treba pokazivati da i u ovakvim teškim vremenima poslovanje ide dalje, da poslodavac cijeni i nagrađuje svačiji angažman, brine se o profesionalnom razvoju, ali i sigurnosti i cjelovitom zdravlju zaposlenika. Franck također podržava zaposlenike u pomaganju onima u potrebi putem vlastitoga kluba volontera. Volonterski klub dio je našeg programa odgovornog poslovanja, a dodatno podržavamo inicijative na koje nam ukažu zaposlenici, točnije nešto što je njima važno za lokalnu zajednicu. Činjenica je da su ljudi motivirani i samim time što u ovakvim akcijama vide konkretne rezultate i pozitivan utjecaj na lokalnu zajednicu. Povratne informacije ukazuju nam da su ljudi ponosni što kompanija upotrebljava svoje resurse za unapređenje zajednice u kojoj zajedno živimo i radimo. Jednako tako, zaposlenici su pozdravili Franckove donacije hitnim službama u jeku pandemije i potresa, kao i naš program uključivanja osoba s invaliditetom u radnu sredinu te program promocije zdravih životnih navika.
image
Bojana Mucić, direktorica Odjela za ljudske potencijale u Coca-Coli HBC Adria:
Najvažnije je ostati odgovoran poslodavac
– Coca-Cola HBC Hrvatska kao društveno odgovorna tvrtka kontinuirano daje doprinos zajednici pokretanjem vlastitih i podrškom projektima i inicijativama drugih dionika koji pridonose pozitivnim promjenama i društvenoj dobrobiti, financijskim donacijama i donacijama proizvoda, poticanjem i pružanjem prilika za volontiranje zaposlenika, ali i stavljanjem znanja, iskustava i ekspertize na raspolaganje kad je to potrebno. Smatramo da radno okružje, bilo fizičko bilo virtualno, treba biti ravnopravno, poticajno i pružati prilike za ispunjenje potencijala zaposlenika.
Unatoč izmijenjenoj svakodnevici, našim zaposlenicima je kroz interne programe i edukacije dostupan jednako širok spektar prilika za osobni razvoj i unapređenje vještina i znanja. Pred zaposlenike uvijek stavljamo nove prilike za učenje i napredovanje, potičemo timski rad i ukazujemo na zajednički postignute uspjehe, što pridonosi njihovoj motivaciji, uključenosti i učinkovitosti. Komuniciramo redovito i učestalo, a putem virtualnih sastanaka i druženja, kao i posebnih tvrtkinih kanala poput Coke chata stvaramo osjećaj povezanosti i pripadnosti. U ovom izazovnom razdoblju smatramo da je još važnije ostati odgovoran poslodavac, a zadržavanje najbolje prakse u području plaća i doprinosa sigurno je pridonijelo osjećaju sigurnosti kod zaposlenika. Vjerujemo da samo ovakav pristup stvara motivirane i zadovoljne zaposlenike kao najvažniji resurs tvrtke. 
image
Dubravka Štefanac Vinovrški, direktorica Korporativnih komunikacija A1 Hrvatska:
Pomaganje drugima poboljšava zdravlje i povećava sreću
– Biti volonter znači imati veliko srce i želju svoje vrijeme posvetiti drugima i za druge. U A1 Hrvatska program volontiranja pokrenuli smo u sklopu inicijative 'Čini pravu stvar' još 2014. Naši zaposlenici sudjelovali su u pedesetak različitih volonterskih akcija, a nakon potresa za građane Sisačko-moslavačke županije prikupljali smo higijenske i druge potrepštine te donirali dva milijuna kuna.
Desetak naših zaposlenika s iskustvom u visinskim radovima aktivno je volontiralo u sanaciji domova odmah nakon potresa. Volontiranje donosi benefite svima – zaposlenicima, kompaniji i lokalnoj zajednici. Dokazano je da pomaganje drugima poboljšava mentalno, emocionalno i tjelesno zdravlje te povećava osjećaj sreće, što je način da kompanije pridonesu zdravlju zaposlenika. S druge strane, volonterstvo poboljšava angažman, jača moral i zajedništvo zaposlenika, što utječe na produktivnost i općenito donosi benefit kompanijama jačanjem korporativne kulture, timskog duha i motivacije zaposlenika. Volonterstvo je osjećaj, potreba, želja i nije motivirano materijalnim davanjima te ne smije biti nametnuto.
image
Kristina Ribičić, menadžerica za ljudske potencijale u ENNA grupi:
Volontiranje potiče timski duh
– U ENNA & PPD grupi vjerujemo da treba biti svjestan životnih uvjeta društva u kojem živimo, ukazati na eventualne probleme i potrebe te djelovati solidarno za opće dobro. Menadžment volonterskog programa važan je dio razvoja ljudskih potencijala u svakoj organizaciji i zato je vrlo važno da se kao primarni cilj pri odabiru volonterskih projekata, kao i strateškog planiranja projekata u fokus stavi održivost svakog od njih. Prednost korporativnog volontiranja je u tome što su rezultati uglavnom brzo vidljivi jer tvrtka zajedno sa zaposlenicima daruje svoje vještine, vrijeme i resurse.
Volontiranje potiče timski duh, što za mnoge može biti poprilično osvježenje pri odmaku od ustaljenih svakodnevnih poslovnih aktivnosti. Održivost motivacije na visokoj razini poprilično je zahtjevan zadatak, ali nikako nemoguć ako se organiziraju radne edukacije, supervizije, sustavi nagrađivanja itd. Sustav nagrađivanja trebao bi biti dio strateškog planiranja volonterskog projekta, pri čemu treba dobro poznavati vlastito radno okružje te osluškivati želje i potrebe zaposlenika tako da nagrada bude nešto što bi njima uistinu značilo. Poslovna organizacija može biti pokretač volonterskih aktivnosti, ali bi potreba za volontiranjem i priključenjem projektima trebala dolaziti od svakog pojedinca.
20. travanj 2024 14:27