Što i kako

Trećina radnika u Hrvatskoj ozbiljno razmišlja o promjeni posla

Više od pedeset posto zaposlenika smatra svoj posao zanimljivim i izazovnim, a tek ih nešto manje vidi dublji smisao u radu

Unatoč većoj dostupnosti edukacija i sve većem naglasku na smislen rad, mnogi zaposlenici u Hrvatskoj, ali i drugim europskim zemljama, i dalje razmišljaju o promjeni posla. Upravo to pokazuje najnovije međunarodno istraživanje Alma Careera, vodeće kompanije u području zapošljavanja u srednjoj i istočnoj Europi, poznate u Hrvatskoj po brendu MojPosao.

Putem platforme Paylab istraženo je pronalaze li zaposlenici smisao u onome što rade, koliko poslodavci ulažu u njihov razvoj te u koliko razmišljaju o promjeni radnog mjesta. Istraživanje je obuhvatilo više od 11.000 ispitanika iz osam zemalja: Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Češke, Slovačke, Estonije, Litve i Latvije.

Sve važnija svrha posla

Razvoj zaposlenika i osjećaj da posao ima svrhu sve su važniji čimbenici na modernom tržištu rada. Prema istraživanju, 60 posto ispitanika smatra svoj posao zanimljivim, 52 posto ima priliku primijeniti svoje vještine i znanja u svakodnevnim zadacima, 46 posto vidi dublji smisao u radu, a 41 posto smatra da im dodijeljeni zadaci pomažu u profesionalnom napretku.

U Hrvatskoj je situacija slična, pa tako 59 posto radnika doživljava posao kao izazovan i privlačan, a 41 posto pronalazi svrhu u onome što radi. Dodatno, 48 posto zaposlenih navodi da svakodnevni zadaci omogućuju primjenu njihovih vještina i kvalifikacija, a 36 posto smatra da im ti zadaci pomažu u profesionalnom razvoju.

Ipak, želja za promjenom i dalje postoji. Više od polovice sudionika istraživanja tvrdi da bi razmotrili novi posao ako im se ponudi bolja prilika, a svaki treći ozbiljno razmišlja o promjeni poslodavca.

Kad je riječ o Hrvatskoj, 55 posto zaposlenika priznaje da bi razmotrilo promjenu posla ako dobije zanimljivu ponudu, a više od trećine (37 posto) ozbiljno razmišlja o prelasku na drugo radno mjesto.

usavršavanje AC

Između angažiranosti i lojalnosti

Istraživanje također pokazuje da bolje plaćeni zaposlenici osjećaju veći angažman, učinkovitije se koriste svojim vještinama i rjeđe ozbiljno razmišljaju o promjeni posla u odnosu na one s nižim primanjima. Međutim i među njima bi se gotovo polovica odlučila na odlazak kad bi se pojavila bolja prilika. U Hrvatskoj, među radnicima s nižim plaćama, polovica (50 posto) aktivno traži novi posao, 42 posto smatra svoj posao zanimljivim, a samo 28 posto pronalazi svrhu i dublji smisao u radu. Istraživanje pokazuje da su edukacije postale sastavni dio suvremenoga radnog okružja. Više od 56 posto radnika obuhvaćenih istraživanjem u posljednjih je šest mjeseci prošlo kroz edukaciju ili usavršavanje koje financira poslodavac.

Trećina radnika u Hrvatskoj ozbiljno razmišlja o promjeni posla

Razvoj kao osobna investicija

U Hrvatskoj je taj udio nešto niži te je manje od polovice (48 posto) radnika sudjelovalo u edukacijskim programima. Zaposlenici u Hrvatskoj programe za stručno usavršavanje uglavnom prihvaćaju s entuzijazmom. Gotovo polovica ispitanika (43 posto) u potpunosti ili većinom iskoristi ponuđene edukacije, 32 posto sudjeluje povremeno, 14 posto rijetko, a 11 posto uopće se ne koristi prilikama za profesionalni razvoj. Gotovo polovica zaposlenika koji su sudjelovali u istraživanju na usavršavanje gleda ne samo kao na obvezu prema poslodavcu, već i kao na priliku za razvoj novih vještina i otvaranje novih karijernih mogućnosti. Taj je pristup posebno izražen u Češkoj i Slovačkoj, gdje gotovo 60 posto zaposlenika ulaže u edukacije kako bi poboljšali svoje šanse za napredovanje.

U Hrvatskoj 47 posto radnika edukacijama se koristi kako bi se približili zanimljivijem poslu i boljoj budućnosti, 37 posto sudjeluje da ne bi zaostajali za kolegama, a16 posto pohađa tečajeve i stručna usavršavanja isključivo zbog zahtjeva poslodavca. 

Trećina radnika u Hrvatskoj ozbiljno razmišlja o promjeni posla
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju