Studentski Lider klub

Copywriting koji vole ljudi i algoritmi

Dobar copywriter u digitalnom 21. stoljeću postao multidisciplinaran stručnjak koji istražuje, razumije i koristi nove tehnologije dok piše sadržaje

Ako niste sigurni što je to točno copywriting, najkraća definicija bila bi pisanje privlačnih reklamnih tekstova.

Copywriting je i dalje upravo to, no s razvojem tehnologije i društva, prerastao je svoju prvotnu funkciju pa danas govorimo i o SEO copywritingu (pisanje optimiziranih tekstova za algoritme) i UX pisanju (pisanje za dobro korisničko iskustvo – pisanje za ekrane).

Tako je (dobar) copywriter u digitalnom 21. stoljeću postao multidisciplinaran stručnjak koji istražuje, razumije i koristi nove tehnologije dok piše sadržaje koji će se svidjeti ljudima, a koje će prepoznati algoritmi.

Istraživanje

Svaki dobar i profesionalan copywriting počinje s istraživanjem.

Istraživanjem ciljane publike doznat ćete zašto korisnici uopće trebaju ili žele proizvode i usluge slične vašima. Saznat ćete što ih muči i ono najvažnije kako im vi možete pomoći vašim proizvodom.

Istraživanje konkurencije otkriva nam trendove i novosti u vašoj niši poslovanja i pomaže vam da izdvojite i naglasite sve ono po čemu ste vi drugačiji (bolji?) od drugih.

SEO istraživanje je zahtjevna metoda za koju je najbolje angažirati stručnjaka, onog multidisciplinarnog copywritera o kojem smo pričali u uvodu. SEO istraživanje pomoći će vam identificirati pomoću kojih pojmova korisnici pronalaze određene proizvode. A vješt copywriter će suhoparnu listu ključnih riječi pretvoriti u algoritmu i oku ugodne naslove, podnaslove i tekstove.

Content mining je kao što mu samo ime kaže rudarenje – rudarenje za svakim contentom kojim nam otkriva o čemu razmišljaju vaši korisnici kada razmišljaju o proizvodima poput vaših. A ti podaci u rukama dobrog copywritera postaju inspiracija za copy koji nepogrešivo privlači publiku.

Strategija

Vrijedni podaci prikupljeni istraživanjem korisni su za kreiranje strategije kojom ćete svima predstaviti vaš brend. Isto tako, content strategija će vam uštedjeti puno vremena i pomoći u redovitom objavljivanju novosti, ponuda i promocija.

Pisanje

I tek sada dolazimo do pisanja. Copywriter sada može pisati privlačne tekstove koji će poboljšati korisničko iskustvo, angažirati vašu publiku, povećati interes za vas, i donijeti učinkovite i pozitivne rezultate u vašoj promociji.

Jednostavna rješenja su ponekad najbolja

Kreiranje dobrog sadržaja je puno više od samog pisanja riječi i obuhvaća način, strukturu i  osjećaj kojim se želite prezentirati.

No pritom slobodno budite i ostanite jednostavni jer ne želite da korisnici gube vrijeme otkrivajući čime se zapravo bavite kroz zagušeni tekst koji ništa ne govori.

Konzistentnost je još jedna važna smjernica za dobar copywriting koji će ljudi rado čitati. Brendovi koji su unaprijed definirali kako žele zvučati i razmislili o glasu i tonu svojih sadržaja uspješno će kreirati konzistentne i jasne poruke koje dopiru do publike.

Da zaključimo…

Dobar i kvalitetan pisani sadržaj sastavni je dio svake bolje marketinške strategije. Prisjetite se samo slogana koji vam godinama ne izlaze iz glave ili neodoljivog naslova članka koji ste onda jednostavno morali pročitati? E, to vam je dobar copywriting.

A zadovoljstvo kreativnog pisanja i kreiranja strategija za brendove možete doživjeti na Word Crumbs copywriting i storytelling radionicama i naučiti razlikovati loš copy od onog koji pogađa u centar.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju