Ericsson je u intervjuima s 25 proizvođača originalne opreme (engl. original equipment manufacturers, skraćeno OEM) iz različitih sektora došao do šest ključnih pokretača koji će promijeniti putanju njihova poslovanja. Novi izvještaj 'Povezane industrije – vodič za uspjeh digitalne transformacije kompanija' vodi kompanije prema uspješnom prolasku kroz digitalnu tranziciju. U tom izvještaju industrijski stručnjaci otkrivaju izazove koje donosi digitalizacija i ciljeve koje žele postići. Opisuju kako mobilna tehnologija i 5G omogućuju da njihova digitalna transformacija poboljša uslugu njihovim kupcima. Zastupljeni su sektori poput pametnog mjerenja potrošnje te automobilskog i industrijskog sektora.
Uvidi u IoT kreiraju strategiju
Očekuje se da će broj mobilnih veza povezanih s internetom stvari (engl. IoT) dosegnuti pet milijardi do 2025. i velik dio tog rasta odnosit će se na kompanije. Gartner u izvještaju 'Drive IoT Product Strategy Based on OEMs’ Benefit Priorities', objavljenom 12. kolovoza 2019., očekuje da će se do 2021. pedeset posto proizvođača originalne opreme koristiti svojom ponudom IoT-a za pribavljanje podataka o upotrebi kako bi na temelju njih gradili proizvodnu strategiju. To je porast u odnosu na današnjih 25 posto. Do 2022. godine 75 posto proizvođača originalne opreme koristit će se svojom proizvodima IoT-a za prodaju nove usluge ili ponudu potrošne robe svojim kupcima, što je porast u odnosu na današnjih 28 posto. Ti podaci upućuju na obećavajući potencijal za kompanije koje razumiju potrebu digitalne transformacije svojih proizvoda i poslovanja.
Pokretači transformacije
Izvještaj daje pregled šest uobičajenih pokretača među ispitanim kompanijama. S poslovnog stajališta oni trebaju transformirati proizvode i usluge kako bi ostali konkurentni te ih optimirati za povećanje učinkovitosti i postizanje ciljeva održivosti. S tehološkog stajališta pokretači uključuju digitalizaciju s automatizacijom i uvide utemeljene na podacima, sigurnost kao prevenciju potencijalnih prijetnji te fleksibilnost za širenje proizvodnje.
Novi način isporuke vode
Grundfos, danski proizvođač vodenih crpki, jedna je od intervjuiranih kompanija. Osnovan 1945., danas je multinacionalna kompanija vrijedna tri milijarde američkih dolara koja radi s Ericssonom kako bi uključila IoT u svoje crpke. Budući da komercijalne i industrijske zgrade postaju pametni upravitelji zgrada, i vlasnici zahtijevaju da svaki element njihove infrastrukture bude povezan. Grundfosov je krajnji cilj davati 'vodu kao uslugu', što digitalizacija omogućuje. Zbog korištenja mobilne tehnologije u crpkama i njihovoj proizvodnji Grundfos je najbolji primjer globalne organizacije koja iskorištava prednosti kompanijskog IoT-a.Fredrik Östbye, potpredsjednik Grupe i voditelj FutureLaba u Grundfosu, kaže:
– Globalna mobilna povezanost omogućuje nam da odredimo ne samo kad bi crpka mogla biti zamijenjena nego i kako optimirati protok i isporuku vode. Te analitičke sposobnosti stavljaju nas u položaj da na kraju uspješno razvijemo svoj poslovni model iz prodaje crpki u prodaju vode kao usluge. Također istražujemo potencijale mobilne tehnologije u svojim proizvodnim objektima. Uvođenjem 5G mreže u jedan od svojih proizvodnih pogona počeli smo istraživati nove prilike u industrijskoj proizvodnji.
Ključna kvalitetna IoT mreža
Kiva Allgood, voditelj IoT-a u Ericssonu, komentira:
– Digitalna je transformacija timski sport i zahvalni smo na iznimno velikom broju uvida koje su kompanije naši partneri podijelili s nama o tome kako se transformiraju, kako zarađuju te kako pokreću nove usluge. Uvidi koje su podijelili o tome što je ključno za njihovo transformacijsko putovanje potvrđuju potrebu za sigurnom, pouzdanom i globalnom dediciranom mobilnom mrežom interneta stvari.