Poslovna scena
StoryEditor

Novi broj Lidera: Lider potiče ekonomiste da naprave ekonometrijski model

30. Srpanj 2015.
Piše:
lider.media

Iako su ekonomisti mahom složni da nam je potreban, Hrvatska nema teorijski utemeljen i empirijski relevantan model gospodarstva koji bi pomogao u procjeni očekivanih učinaka mjera ekonomske politike.

Zato je Lider odlučio pritisnuti i nositelje ekonomske politike i ekonomiste da prionu poslu i izrade hrvatski ekonometrijski model.

Bilo je živo na društvenim mrežama nakon prošlobrojnoga Liderovog intervjua s dekanom splitskoga Ekonomskog fakulteta Željkom Garačom i kolumne glavnoga urednika Miodraga Šajatovića. Razlog? Ekonometrijski model! Garača je izradio vlastiti (i sada ga testira u javnosti), Šajatović je pitao vlast i opoziciju gdje je njihov. Iz prepiske ekonomista koji su se uključili u raspravu postalo je jasno da modela – nema, piše Gordana Gelenčer u novom broju tjednika Lider i dodaje - Lider će kontinuirano propitivati, provjeravati i dosađivati pitanjem: imate li model? Tko može očekivati pitanje? Vlada, oporba, ekonomski instituti, ekonomski fakulteti, privatne ekonomske visoke škole, Hrvatsko društvo ekonomista, banke, HGK, HUP.   

Ako vaša tvrtka u zadnje tri godine nije znatno promijenila poslovne procese ili nije mijenjala poslovanje pod motom ‘tako je uvijek funkcioniralo’ onda ste u problemima ili ćete biti uskoro. Trebaju vam nove ideje, promišljanje inovacija na svim razinama poslovanja. Ključ za izlazak iz stagnacije ulaganje je u ljudski kapital, inovacije i nove tehnologije. I uključenost cijeloga kolektiva. Odgovor na pitanje kako pokrenuti tvrtku iz stagnacije u novi ciklus rasta, u novom broju Lidera daju Alan Eder i Gordana Gelenčer.

Najjači dio tvrtke Micro-link, koja se bavi radijskim komunikacijama i telekomunikacijama, inženjerska je baza. Od ukupno 19 zaposlenih 12 je inženjera, većinom mlađih od 30 godina. U Micro-link došli su izravno s fakulteta pa su educirani i kadrovski profilirani za potrebe tvrtke. U priči koju vam donosi Kata Pranić jednostavno su poručili - inovativna inženjerska rješenja naša su formula rasta.

Migrit solarna energija, jedna od pet tvrtki u Hrvatskoj (Titan građenje, Titan nekretnine, Titan energija, Migrit energija) koje su osnovali Oleg Sološanski i Konstantin Edel, ljudi iz uprave ruskoga građevinskog diva Inteco, donedavno je prolazila ispod radara medija. Sve dok ta mala tvrtka s jednim realiziranim projektom u sektoru obnovljivih izvora energije, jednim zaposlenim, prihodima od 1,4 milijuna kuna, dobiti od 157,6 tisuća kuna u 2014. te temeljnim kapitalom od 21 tisuće kuna nije odlučila investirati gotovo 160 milijuna eura u finsku nuklearnu elektranu. Pitanja su počela pljuštati sa svih strana, kao i razne špekulacije. U novom broju Lidera Jasmina Trstenjak razgovarala je s direktoricom Migrit solarne energije Oksanom Dvinski koja je poručila - prihodi su nam mali jer nismo napravili što smo htjeli, a ne zato što smo ičiji paravan.

U novom broju Lidera piše i Valentina Starčević koja donosi priču o najvećoj grupi na svijetu koja se bavi medijima, izdavaštvom i obrazovanjem - britanskom konglomeratu Pearson. Britanci su najprije Japancima prodali grupu Finanical Times, a sada, vjerojatno Talijanima, prodaju udjele u grupi The Economist. Pearson potpuno odustaje od medija u trenutku kada se u tom prostoru pojavljuju tehnodivovi.

23. studeni 2024 00:47