Znanja
StoryEditor

5 strategija menadžmenta koje morate izbjegavati u širokom luku

17. Srpanj 2014.
Piše:
lider.media

Ne postoji čarobna formula za savršenog šefa. To je svojevrsna mješavina konstruktivne kritike i pohvale, nadgledanja projekata bez pribjegavanja mikromenadžmentu, uz nadu da ćete se ipak svidjeti zaposlenicima.

Suočit ćete se s pokušajima i pogreškama u procesu uspostavljanja balansa između različitih očekivanja. Neka ćete znanja usvojiti od šefova s kojima ste se susretali tijekom radnog vijeka.

U svakom slučaju, za to vrijeme pokušavajte izbjegavati ovih pet strategija:

Šef koji je najbolji prijatelj

Jednom kad raspodijelite odgovornosti, vjerojatno ćete se željeti svidjeti timu zaposlenika kojima ste naređeni. Željet ćete da uživaju na radnom mjestu, da vam se obrate za bilo što što im treba ili s bilo kojim pitanjem. Željet ćete, zapravo, da vas smatraju ‘kul ‘ šefom.

Šefovi koji se trude biti prijatelji sa zaposlenicima najčešće se šale, idu sa zaposlenicima na ručak i ispituju ih o planovima za vikend. Nema, naravno, ništa loše u tome, ali naći ćete se na testu u trenutku kada timu bude trebalo saopćiti neku lošu vijest, ocijeniti njihov rad ili disciplinirati pojedince.

Ukoliko niste u mogućnosti uputiti konstruktivnu kritiku iz straha da će to uništiti vaš odnos za zaposlenicima, to će vam se obiti o glavu. Bitno je da vas zaposlenici vole, ali ako je vaše ponašanje uvjetovano isključivo time, nećete biti efektivan šef.

Šef koji donosi samo loše vijesti

Ovo je dijametralno suprotna situacija. Neki menadžeri pribjegavaju autoritarnosti da bi osigurali poštovanje od zaposlenika. U svakom trenutku zaposlenicima daju na znanje da su napravili nešto loše. Oslanjaju se na kritike umjesto na pohvale.

Iako je konstruktivna kritika potrebna i nužna, istraživanja pokazuju kako bi na svaku negativnu kritiku trebalo doći šest pohvala, s ciljem osiguravanja produktivnosti bez pada morala. Treba imati na umu da je pohvala ključni pokretač motivacije zaposlenika.

U suštini, ako koristite svaku priliku da naglasite nečiji pogrešan potez, izgubit ćete vjerodostojnost u očima zaposlenika, što će utjecati na sliku as kao šefa.

Šef neznalica

Ukoliko se nađete na mjestu šefa, a niste upoznati s radom koji obavljaju zaposlenici kojima ste nadređeni, imat ćete poprilično problema. Vjerojatno ćete postavljati pitanja koja se njima čine bazičnima i nepotrebnima.

U takvim situacijama zaposlenici obično prestanu poštovati nadređene. Na koncu, poanta je jasna – ako ne znate što rade vaši zaposlenici, kako ćete onda njima upravljati?

Zaposlenici ne očekuju da poznajete prirodu njihovog posla u tančine, ali morate znati dovoljno da možete postaviti temeljne ciljeve pred njih.

Odsutni šef

Menadžerski posao pretpostavlja gust raspored. Kalendar vam je vjerojatno prepun sastanaka, poslovnih ručkova, i uvijek ste u nekakvoj žurbi. Ako, međutim, dopustite da vam to preuzme ravno vrijeme u potpunosti, vaši će zaposlenici pretpostaviti da vam nisu prioritet.

Kao menadžer, trebali biste biti na raspolaganju zaposlenicima kako bi vam mogli postavljati pitanja i prezentirati ideje. Odnosno, trebali biste im osigurati stručno vodstvo.Naravno da imate mnoštvo drugih obveza, ali upravljanje timom zaposlenika kojima ste nadređeni trebao bi biti vaš prioritet.

Šef koji daje odriješene ruke

Ovo je jedna od privlačnijih strategija za šefove. Ako dobijete tim zaposlenika koji zna svoje obveze i rokove, fokusirani su na posao i daju dobre rezultate, sve to bez vaše intervencije, čini se kako je najbolje njima sve prepustiti.

Ipak, bez vašeg nadzora i intervencije, zaposlenici gube priliku da razvijaju svoje vještine i karijeru. Osim toga, ne znaju kad su nešto dobro ili loše napravili.

Čak i najbolji zaposlenici trebaju pozornost. Koliko god je tim zaposlenika kojima ste nadređeni samodostatan, vaše je vodstvo nužno za maksimiziranje njihovog potencijala.

30. travanj 2024 09:17