Znanja
StoryEditor

Kako zaposlenike učiniti sretnima? Dajte im težak zadatak

29. Studeni 2014.
Piše:
lider.media

Jedan od najtežih zadataka menadžera i direktora jest pronaći način da povećaju angažiranost zaposlenika.

Prema Gallupovom izvješću, samo se 13 posto zaposlenika u svijetu osjeća angažiranima. Neke tvrtke takvo stanje pokušavaju popraviti besplatnim ručkovima ili organiziranjem društvenih događanja, ali Liz Wiseman, autorica knjige ‘Multipliers: How the Best Leaders Make Everyone Smarter‘, tvrdi da je najbolji način dati zaposlenicima neki kompliciran zadatak.

Wiseman u knjizi citira istraživanje koje je proveo Society for Human Resource Management, a koje tvrdi da je glavni okidač za zadovoljstvo radnim mjestom ‘mogućnost korištenja vještina i znanja koje zaposlenici posjeduju‘. Wiseman to proširuje i tvrdi da se zaposlenici dodatno žele osjećati izazvanima da savladaju nešto novo.

Dok je istraživala za svoju knjigu ‘Rookie Smarts‘, Wiseman je intervjuirala tisuću ljudi zaposlenih u različitim industrijama i otkrila snažnu vezu između onih koji se na poslu susreću s izazovima i onih koji su zadovoljni svojim poslom.

Lideri bi trebali znati prepoznati znakove koji ukazuju da su zaposlenici spremni za nove izazove. Jednom kada to nauče, Wiseman preporuča tri načina na koje je moguće staviti izazove pred zaposlenike.

Jedan način je da im se dodijeli težak i kompleksan zadatak, ali koji je u okviru njihovih vještina i sposobnosti. Drugi način jest da ih se pozove da rade na nekom projektu s kojim se nikada prije nisu susreli, tako da mogu usvajati nova znanja. Treći način je da se njihova znanja pokuša primijeniti na neki novonastali problem.

Ključ je u tome da ostanete u granicama normale, odnosno da stavljate izazove pred zaposlenike, ali da ih previše ne opterećujete. Ako uspijete pronaći balans, zaposlenici će biti zadovoljniji svojim radnim mjestom. Također, nemojte ih zaboraviti nagraditi za postignuto.

30. travanj 2024 04:57