U Donjoj Lomnnici pored Velike Gorice otvorena je najveća europska tvornica baklave u koju su vlasnici iz Engleske investirali oko pola milijuna eura.
New Bakery je britanska investicija u Hrvatskoj i primjer kako su strani ulagači prepoznali upravo Hrvatsku kao zemlju sigurnu i stabilnu za osnivanje ovako velike tvornice, za investiciju ovolika opsega. U početku će zapošljavati 12 ljudi, a očekuje se oko dva milijuna eura prihoda u prvoj godini.
Na otvaranju je ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras istaknuo je da je ovo dokaz da je Hrvatska konkurentna.
- Investitori su imali priliku investirati u druge zemlje, ali oni su izabrali Hrvatsku. Mi svakog investitora podržavamo i nastojimo ih privući, a u ovom slučaju radi se o stranoj investiciji čija proizvodnja je namijenjena izvozu što je odlična priča – rekao je Maras.
Tvornica je smještena nadomak Zagreba a proizvodna se linija prostire na tisuću kvadrata. Velika investicija omogućila je kupovinu potpuno novog i modernog proizvodnog pogona, od početka do kraja. Novi pomno odabran tim, kao i certifikati BRC i IFS, temelj su za izvoz na europsko tržište.U bliskoj budućnosti New Bakery se nada pridonosti hrvatskom gospodarstvu kroz svoj izvoz, koji bi, planira se, bio 95 posto ukupne proizvodnje.
- Nadamo se da ćemo postati najveća tvornica baklava u svijetu, a Hrvatsku smo izabrali jer je imala najbolje uvjete i kao članica Europske unije dio je jedinstvenog tržišta. Očekujemo da ćemo povećavati proizvodnju postopeno, a već sad imamo veliki interes – rekao je Constantine Azar, jedan od suvlasnika New Bakerya.
Direktorica je Maja Petravić, a uz Azara suvlasnik je Mehmet Halimi. Nakon nastupa na sajmovima hrane imaju povećan broj narudžbi i uskoro će povećati broj zaposlenih s trenutnih 12. Punu podršku imali su od britanskog veleposlanstva.
- Mi smo im pomogli da prođu kroz birokratske zapreke i to je jedan od ciljeva veleposlanstva. Želim im puno sreće u poslovanju – rekao je veleposlanik David Slinn.
Vizija osnivača jest biti liderom na tržištu. Svojim poslodavcima žele osigurati najbolje uvjete, imati izvrsne odnose s hrvatskim dobavljačima, razvijati korporativni identitet a uz sve to vodeći računa o zajednici u kojoj djeluju.