Hrvatska
StoryEditor

"Gospini kopljanici" na deset strana u magazinu Le Figaro

11. Rujan 2015.

Ugledni francuski dnevni list "Le Figaro" u svojem je tjedniku "Le Figaro Magazine" u petak objavio veliku reportažu na desetak stranica o Sinjskoj alci u kojoj pod nazivom "Gospini kopljanici" dočarava bogatstvo, zajedništvo i dobro ozračje te tradicionalne igre.

Kako u priopćenju ističu iz Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ), autor reportaže "Les lanciers de Madone" dugogodišnji je reporter i autor nekoliko knjiga Jean-Louis Tremblais, koji je nakon povratka iz Hrvatske i Sinja u reportažu ‘pretočio‘ svoje oduševljenje bojama i očaravajućom koreografijom Alke, ali i duhom zajedništva te dobrim ozračjem uoči, tijekom i nakon nje.

Reporterska ekipa "Le Figaro Magazine" boravila je u Sinju od 4. do 10. kolovoza u organizaciji Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice i njezina predstavništva u Francuskoj te sinjskog turističkog ureda. Tom su prilikom snimali detalje utrke i intervjuirali obitelji nekoliko generacija alkara odjevenih u tradicionalne odore, a u reportaži su Alku čitateljima predstavili i kao najstariji viteški turnir na europskom kontinentu s tradicijom dugom, kako su napisali, nevjerojatnih 300 godina. Istaknuli su i da je riječ o važnome društvenom događaju kojim se ponose svi stanovnici regije i koji izravno prenose kamere nacionalne televizije. Reportažu odlikuju i visokokvalitetne živopisne fotografije poznatoga francuskog fotografa Erica Martina, kojega su, kao i novinare, posebno impresionirale višemjesečne pripreme za Alku te uređivanje konja.

Podsjetili su da Alka nema gotovo nikakve veze s organiziranim folklorom za turiste te da je riječ o staroj viteškoj igri posvećenoj zaštitnici Gospi Sinjskoj, koja je, po predaji, otjerala Osmanlije, te da se održava i kao vječna uspomena na junaštvo pradjedova i vječni zavjet odanosti i poštovanja. U sklopu reportaže objavili su i ‘alkarski rječnik‘ s objašnjenjima riječi poput vojvoda, bara i čoja, arambaša i sl.

"Le Figaro Magazine" jedan je od najutjecajnijih časopisa u Francuskoj s više od 400 tisuća prodanih primjeraka i dva milijuna čitatelja, a iz Glavnog ureda HTZ-a napominju i da se jedna stranica oglasa u tom magazinu plaća više od 37 tisuća eura.

23. studeni 2024 05:07