Hrvatska
StoryEditor

Koji su automobili povoljniji od 1. srpnja?

17. Veljača 2013.
Piše:
lider.media

Od prvog srpnja ove godine u Hrvatskoj na snagu stupa novi zakon o trošarinama.

U moru nagađanja koliko će automobili poskupjeti ili pojeftiniti jedina točna teza je da će profitirati kupci manjih, povoljnijih i štedljivijih automobila. Pretpostavke o novim cijenama kreću s uvjetom da PDV ostane 25 posto, da zastupnici ne korigiraju postojeće cijene, odnosno da sve osim novih trošarina ostane nepromijenjeno. U tom slučaju najpovoljniji će biti ekološki modeli čija je emisija manja od 85 g/km u slučaju dizelaša te 90 g/km kod benzinaca. Oni će naime biti izuzeti od plaćanja trošarina prema CO2 kriteriju, ali tu treba biti realan i reći da je riječ tek o manjem broju automobila.

Tko jeftiniji, tko skuplji Prema novom zakonu, spojit će se dvije kategorije cjenovnih razreda, od 0 do 50.000 i od 50.000 do 100.000 kuna, u jednu, koja će se umjesto sa 6,5 posto obračunavati s tek dva posto. Spajanje navedenih kategorija u pravilu znači pojeftinjenje automobila iz tog razreda, a svi skuplji modeli, koji ujedno i više zagađuju, trebali bi postati još skuplji. Budući da emisija CO2 postaje vrlo važan kriterij, tako i cijena osjetno pada odnosno raste. Primjerice, Audi A4 s dvolitrenim TDI motorom čija je trenutačna cijena 272 tisuće kuna zahvaljujući emisiji CO2 od samo 119 g/km postat će povoljniji za gotovo osam tisuća kuna, a Volkswagen Touareg sa snažnim trolitrenim V6 motorom zbog emisije od 184 g/km poskupjet će s 420 na gotovo 470.000 kuna. Još snažniji Touaregov motor s 340 KS i emisijom CO2 od 239 g/km donosi cijenu uvećanu za nevjerovatnih 137.000 kuna. Navedeni iznosi mogu biti još drastičniji tako da će kupcima prilikom kupnje pogled prema emisiji CO2 postati jedan od prioriteta.

Rabljeni izjednačeni Što se tiče rabljenih automobila, trošarine su izjednačene s novima, a o reakciji kupaca može se samo nagađati. Logično zvuči teza da će kupci iz domaćih prodajnih salona krenuti prema uvoznicima rabljenih automobila iz inozemstva, a budući da je kupnja internetom postala vrlo uhodan i isplativ biznis, prilagodba neće biti teška. 

Kako će se nove trošarine odraziti na stanje hrvatskog tržišta teško je prognozirati, ali nema dvojbe da se prije prvog srpnja očekuje povećanje prodaje snažnijih i skupljih automobila, koji će nakon tog datuma osjetno poskupjeti. Isto tako, nakon prvog srpnja u salone bi se trebali vratiti prosječni kupci koji u planu imaju kupnju manjih i štedljivijih automobila jer će njihove cijene tada biti prilično manje. U svakom slučaju, nove trošarine kupcima nude priliku za osjetnu uštedu, bez obzira bila riječ o snažnim i skupljim ili povoljnijim, manjim automobilima.

Nove trošarine - RAZLIKA

model motor                       snaga      emisija          CO2        razlika u cijeni - Škoda Fabia Simply      1,6 TDI      90 KS      109 g/km     -2243 kn- Seat Ibiza Reference     1,6 TDI      90 KS       109 g/km    -3449 kn- Renault Twingo            1,2 16V     75 KS       119 g/km    -4100 kn - VW Polo                      1,2 TDI      75 KS         99 g/km    -2475 kn- Toyota Yaris                1,0              69 KS      110 g/km     -3598 kn- Opel Corsa                   1,2              85 KS      119 g/km     -3328kn- Toyota Hilux              2,5D4-D     144 KS      194 g/km   +50.000 kn- Škoda Superb             2,0 TDI      140 KS      154 g/km   +19.904 kn- Honda Civic            1,8 Sport       141 KS     150 g/km     +7200 kn- VW Touareg         3,0TDI V6      204 KS     184 g/km    +53.948 kn

21. studeni 2024 19:47