Hrvatska
StoryEditor

Koncesionar tvrdi da ne postoji pravna osnova za raskid ugovora za terminal u Gružu

26. Srpanj 2016.

Koncesionar Putničkog terminala Gruž, tvrtka Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI) priopćila je u utorak da ne postoji pravna osnova za raskid ugovora o koncesiji za razvoj, financiranje, gradnju i upravljanje tog infrastrukturnog projekta u Dubrovniku.

Kako su poručili iz DICPI-a, tvrtke kojoj su osnivači turski Global Ports Holding (GPH) te francuski Bouygues Bâtiment International (BBI), ‘‘predugovor je potpisan 15. veljače prema naputku i s odobrenjem Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture‘‘, a koncesionar tvrdi ‘‘da je valjan i obvezujući jer su svi uvjeti usuglašeni i dogovoreni prije isteka službenog roka‘‘.

S time se ne slaže Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik, koje je prošlu srijedu raskinulo je predugovor o terminalu u Gružu, jer do 15. srpnja nije usuglašen tekst ugovora, čime je aktiviran članak 2.5 aneksa predugovora koji predviđa raskidanje bez obveza ijednoj strani.

Protiv usvajanja prijedloga glavnog ugovora, odnosno za raskid predugovora koje je ponudio investitor glasovali su predsjednik Upravnog vijeća Žarko Koboević i članovi Ivan Margaretić, Željan Matić, Nikola Beusan, Božidar Memed te Jelka Musladin. Predstavnica Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Nina Perko na sjednicu nije došla, a dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić bio je suzdržan zbog čega je na koncu dubrovački HDZ ovaj ponedjeljak najavio prijavu USKOK-u zbog ‘‘mogućih koruptivnih radnji‘‘ u odnosu njega i francusko-turskog konzorcija.

DICPI u svom priopćenju danas navodi kako je ‘‘prihvatio odluku Lučke uprave Dubrovnik o neproduljivanju roka te se složio sa svim uvjetima prije isteka službenog roka. Uz to, za projekt neće tražiti nikakve garancije niti sredstva od državne ili lokalne vlasti, već će projekt biti financiran isključivo sredstvima iz međunarodnih financijskih institucija – EBRD-a i IFC-a, koji je dio Svjetske banke te iz vlastitog kapitala. Dogovoreni oblik koncesije ne zahtijeva državne garancije, a koncesionar je dosad u projekt uložio oko 10 milijuna eura te razvio detaljnu projektnu dokumentaciju, uključujući i strategiju vezanu uz iznose putničkih taksi‘‘.

Iz te tvrtke tvrde kako su ispunili sve uvjete koji su u ovoj fazi određeni predugovorom, a navode kako im je teško povjerovati ‘‘da bi se država izložila tako velikom reputacijskom riziku u međunarodnoj investicijskoj zajednici u slučaju raskida ugovora‘‘.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković u petak je novinarima rekao kako projekt Terminala nije propao te je najavio novi natječaj. Ustvrdio je kako je predugovor raskinut, među ostalim i zato što je koncesionar tražio državne garancije, što je bilo u potpunosti suprotno odredbama natječaja.

‘‘Tražili su još jednu odgodu do 1. studenog, a vodili su se pregovori i investitor je tražio da država dade određena jamstva. To je bilo potpuno neprihvatljivo i kršilo je odredbe natječaja. Koncesionar je ponudio lučku tarifu u iznosu od 8 i pol eura po putniku, a to je povećanje u odnosu na postojećih sedam eura, a Hrvatska komora arhitekata je dala mišljenje da urbanističko rješenje nije u skladu s Urbanističkim planom grada Dubrovnika‘‘, rekao je Butković.

Projekt Terminala došao je u nedavno u fokus javnosti kada je Hrvatska komora arhitekata zatražila da se pobjednički rad, nedavno zaključenog arhitektonskog natječaja za projekt terminala u dubrovačkoj luci Gružu povuče zbog "grube povrede natječajne procedure", jer je bio objavljen i javno dostupan prije raspisivanja natječaja.

19. travanj 2024 14:59