Ovoga utorka u organizaciji Hrvatske turističke zajednice započelo je četverodnevno studijsko putovanje za novinare hrvatskim EDEN destinacijama (European Destinations of Excellence). Radi se o novim netradicionalnim i turistički manje razvijenim destinacijama, a prvi dan putovanja bio je rezerviran za Međimurje i grad Durđevac smješten u Koprivničko- križevačkoj županiji.
Sjeverno Međimurje predstavljeno je ponajprije kroz gastronomiju, budući da je Eden tema prošle godine bio turizam i lokalna gastronomija, a spomenuta županija hrvatski pobjednik. U restoranu Shamper Čakovec novinare je dočekao pjenušac i priča: ’Zašto je Međimurje kolijevka hrvatske gastronomije’, a nakon toga na redu je bio još jedan restoran Terbotz i priča o međimurskim vinskim cestama, dok je u Maloj hiži Mačkovec organiziran show cooking ručak uz priču ’Kako biti među najboljima?’. U Durđevcu, pak, gradu Pickoka, nalazi se ’hrvatska sahara’- fascinantni Durđevački pijesci, grad Durđevac zajedno s okolicom dom je mnogih likovnih umjetnika, a posebno je zanimljivo scensko oživljavanje’ Legende o Picokima’ u koje je uključeno nekoliko stotina ljudi, konja i mnoštvo pirotehnike.
Novinarima na studijskom putovanju predstavljen je Muzej grada Đurđevca i utvrde Stari grad , zatim prezentirana zaštićena nematerijalna kulturna dobra Podravine u atriju Staroga grada (’Legenda o Picokima’, ’Podravska naiva’, ’Umijeće izrade i sviranje cimbala’, ’Ivanečki vez’, ’Bregovska pita’ i ’Ukrašavanje pisanica’) , pa Domaća radinost Ljubica Cestar ( prezentacija tradicijskog tkanja), te je naravno organiziran posjet geografsko-botaničkom rezervatu Đurđevački peski. Turneja se nastavlja posjetima Ličko-senjskoj (NP Sjeverni Velebit, Krasno), Zadarskoj(Nin) i Istarskoj županiji (Svetvinčet).
Projekt EDEN Europska je komisija pokrenula 2006. godine, a glavni cilj projekta je promicanje modela održivog razvoja turizma u cijeloj EU. Inicijativa se temelji na nacionalnim natjecanjima i promotivnim kampanjama namijenjenim odabiru i promociji turističke „destinacije izvrsnosti“ u svakoj zemlji sudionici. Kroz odabir i promociju destinacije EDEN učinkovito potiče vrijednosti, raznolikosti i zajednička obilježja europskih turističkih odredišta. To povećava vidljivost i stvara platformu za razmjenu dobre prakse diljem Europe kroz umrežavanje nagrađenih destinacija.
Europska komisija, koja ima ključnu koordinacijsku ulogu, u suradnji s nacionalnim turističkim tijelima bira godišnje EDEN teme koje su osmišljene na način da demonstriraju raznolikost koju nude europske destinacije, uključujući prirodne resurse, povijesnu baštinu, tradicionalna događanja, lokalnu gastronomiju i sl. Europske države koje su prijavile projekt organiziraju izborni postupak na nacionalnoj razini, u okviru kojeg biraju do deset odredišta koja ulaze u uži izbor za nacionalnog pobjednika za EDEN. U zadnjem krugu ocjenjivanja bira se jedna destinacija - nacionalni pobjednik i četiri destinacije finalista.
U Hrvatskoj se izbor EDEN destinacija provodi kroz Hrvatsku turističku zajednicu i sustav turističkih zajednica u suradnji s Ministarstvom turizma od 2007. godine. Destinaciji koja pobjedi u nacionalnom izboru, Europska komisija uručuje priznanje na svečanoj dodjeli u okviru Europskog dana turizma ili Europskog turističkog foruma te potpisuju tzv. deklaraciju o europskoj mreži destinacija izvrsnosti za održivi turizam kojom se obvezuju na međusobnu suradnju i razmjenu znanja i informacija o održivom razvoju turizma. Pobjednička destinacija je svake godine dobila priznanje i na Danima hrvatskog turizma. Na prijedlog Europske komisije, a u cilju promidžbe EDEN projekta i nacionalnih destinacija izvrsnosti, zemlje sudionice u projektu izabrale su svoje veleposlanike. Hrvatska veleposlanica projekta EDEN je gospođa Lidija Komes, novinarka Hrvatskog radija koja već godinama obrađuje ekološke teme i svojim angažmanom pridonosi prepoznatljivosti projekta EDEN i promidžbi održivog razvoja turizma.