Hrvatska
StoryEditor

Sve više automobila iz uvoza na hrvatskim cestama

12. Lipanj 2016.

Postoje ljudi koji internetom ne bi naručili ni knjigu. A postoje ljudi koji su u stanju internetom, iz njemačkog oglasnika, na neviđeno naručiti i polovni automobil. Ne samo da postoje, nego je potpisnica ovoga teksta udana za jednog takvog koji je mislio da je takav pothvat u kojem riskiramo ‘samo’ nekoliko tisuća eura pametna stvar. Nije da plivamo u novcu, daleko, daleko od toga. Samo je moj zakoniti negdje čuo ili pročitao kako su rabljeni automobili bolji i jeftiniji u inozemstvu pa je počeo istraživati njemačke oglasnike i našao autokuću nekog Bugarina u kojem se skrivao taj famozni obiteljski C4 Picasso Exclusive od osam tisuća eura. Platio ga je na neviđeno i čekao. Ne trebam ni spominjati da je suprug čekajući da to vozilo dođe u Hrvatsku izgubio nekoliko kilograma. Ne sjećam se dobro, ali prilično sam sigurna da sam ja pritom dobila nekoliko kilograma. Uopće ne shvaćam tu njegovu potrebu za avanturama, to više što se u Hrvatskoj može nabaviti kvalitetan i povoljan rabljeni automobil gotovo na svakom koraku. I to s dobrim i povoljnim kreditnim linijama, pa i svakojakim jamstvima. Pa čak i iz uvoza, ako baš hoće automobil koji je vozio Nijemac, Belgijac ili nedajbože Talijan.

Prošle je godine u Hrvatskoj prodano 35.715 novih putničkih vozila, 5,1 posto više nego godinu dana prije, i prvi je put registrirano 44.199 rabljenih, dakle onih koja su došla izravno iz uvoza. Ako je suditi prema broju vozila koja su samo u Hrvatskoj u prošloj godini promijenila vlasnike, dolazimo do nevjerojatnoga podatka da se u Hrvatskoj lani prodalo čak 200.000 rabljenih vozila. I taj broj raste iz godine u godinu.

Najvažnija sigurnost

Rabljena su vozila bolja jer svi znamo, čak i mi koji ne volimo voziti, da novom automobilu cijena drastično padne čim izađe iz autosalona. Prepoznali su to i u AutoZubaku koji je osmislio novi način prodaje rabljenih vozila – Neostar je provjereni koncept prodaje rabljenih vozila u toj autokući. U ukupnoj prodaji AutoZubaka vozila Neostar, kaže Marin Zoričić, direktor Sektora rabljenih vozila u tvrtki, imaju udjel od 45 posto, i to samo u ovoj godini. Samo u prva četiri mjeseca 2016. prodano je 1045 tih vozila.

– Koja se vozila najčešće kupuju, ovisi o lageru raspoloživih. Ipak, to su najviše automobili klase Golf, u čak 60-postotnom udjelu, na mala gradska vozila otpada 35 posto ukupne prodaje, a rabljena vozila visoke klase drže oko pet posto udjela – napominje Zoričić koji kaže da je prije svake kupnje odlučujući faktor želi li kupac limuzinu ili malo vozilo, ali i da svi traže isto, sigurnost.

Neostar svojim kupcima nudi nekoliko pogodnosti: uza svako Neostarovo vozilo kupac u cijeni vozila dobije i policu automobilskog osiguranja u suradnji sa Allianzom, 12-mjesečno mobilno jamstvo u suradnji s Oryx Asistencijom, jamstvo na vozilo od 24 mjeseca ili 20.000 kilometara, što prije dospije, te financiranje vozila s nula posto kamata.

– Sigurnost kupnje koju nudimo u sklopu najduljega jamstva za rabljena vozilima u Hrvatskoj i transparentnost povijesti vozila ključ su uspjeha njihove prodaje. Omjer između uloženog i dobivenog u Neostaru svakako je na strani kupca, što pokazuju i brojke prodanih vozila u prošloj i ovoj godini – kažu u tvrtki AutoZubak.

Uloženo/dobiveno

Voditeljica oglašavanja i promocije u Grupi Renault Nissan Hrvatska Vesna Gaić kaže kako je udio prodaje rabljenih vozila ovlaštenih Renaultovih koncesionara u ukupnoj prodaji Renaultovih vozila u prva mjeseca ove godine bio 35 posto. U odnosu na isto razdoblje lani Renault u Hrvatskoj bilježi 71-postotni rast.

– Uzmemo li dodatno u obzir broj uvezenih rabljenih Renaultovih vozila iz država EU u prva tri mjeseca, a takvih je bilo 1481, i dodamo li tomu domaći promet rabljenim vozilima, ukupna je brojka prodanih rabljenih Renaultovih vozila znatno viša, što je, uostalom, pokazatelj financijske situacije naših sugrađana – kažu u Renaultu.

Najtraženija su njihova vozila modeli Megan, Scenic, Clio i Laguna, na njih otpada ukupno 80 posto prodaje rabljenih vozila. Kako nam je odgovorila Gaić, kupci se za te automobile odlučuju prije svega zbog omjera između uloženog i dobivenog te  udobnosti, sigurnosti i provjerenih, pouzdanih i štedljivih motora. Ali kupci takvih vozila sa sobom uvijek, baš uvijek, vode prijatelja, mehaničara ili nekoga s kime će podijeliti svoj strah pri kupnji rabljenog vozila. Kad je Renault u pitanju, to im uskoro neće trebati.

– Upravo uvodimo podbrend Renault Selection, inače zastupljen u nekim zemljama članicama EU, pod kojim će ovlašteni koncesionari i u Hrvatskoj prodavati naša rabljena vozila i u sklopu kojega će kupcima biti ponuđene razne posebne pogodnosti poput besplatne probne vožnje, provjere vozila u 98 kontrolnih točaka, produljenoga jamstva na rabljena vozila, usluge 24/7 pomoć na cesti, zamjene vozila u roku od osam dana od dana kupnje, besplatne jednokratne kontrole vozila nakon 2000 prijeđenih kilometara ili do isteka dva mjeseca trajanja nakon kupnje – poručuju u Renaultu koji trenutačno nudi tri vrste produljenog jamstva na rabljena vozila, i to do 24 mjeseca, kojima se dodatno osigurava bezbrižnost kupcima njegovih rabljenih vozila.

I Citroën, još jedan francuski brend, navodi da je jedna od najtraženijih rabljenih marki automobila u Hrvatskoj. Kako kaže Davor Dasović, direktor prodajno-servisnog centra Citroën Savska, udio prodaje rabljenih vozila u prodaji svih njihovih vozila jest 30 posto. Najviše se prodaju modeli C3, C4, C4 Cactus i dostavni Berlingo.

– Kupcima su važni transparentno podrijetlo vlasništva i povijest vozila, broj prijeđenih kilometara, stanje vozila i jamstvo – kaže Dasović i dodaje kako oni kupcima rabljenih vozila nude financiranje za rabljena vozila za fizičke i pravne osobe, jamstvo na vozilo, provjeru njegova stanja u skladu s kriterijima Citroën Select te održavanje vozila u ovlaštenom servisu uza stručno osoblje. Poput Citroëna, i Peugeutova rabljena vozila prodaju se u 30-postotnom udjelu u ukupnoj prodaji toga brenda u Hrvatskoj. Najtraženiji su modeli Peugeut 208 i 308.

Individualizirana prodaja

Hyundai Hrvatska u našoj je zemlji počeo raditi tek prošle godine. Kako kaže Dario Matečić, direktor marketinga i komunikacija, u proteklom je razdoblju Hyundai bio orijentiran na ponovno pokretanje prodaje novih vozila, što je, kako ističe Matečić, uspješno napravio. To, naglasio je, potvrđuju i njihovi dosadašnji ovogodišnji rezultati.

– Pokretanje prodaje rabljenih vozila za sada je samo u planu, prodaju se samo rabljena vozila iz našega voznog parka – odgovara nam Matečić. Mazda Motor Croatia u Hrvatskoj ne trguje rabljenim vozilima, nego isključivo novim. Mazdini ovlašteni partneri trguju rabljenim vozilima koja se najčešće otkupljuju prema načelu ‘staro za novo’ i zatim prodaju posebnim prodajnim  kanalima. Kad je Mazda u pitanju, ta je prodaja individualizirana; obično se ne trguje prema načelu ‘što se traži’, nego ‘što se nudi’.

– A osim toga ‘što se nudi’ Mazdini partneri u ponudi imaju certifikate za pregledana i dorađena vozila, jamstvo na vozilo ovisno o starosti i prijeđenoj kilometraži te jamstvo prijeđene kilometraže. Kupci prevagu u odluci donose na temelju stanja vozila, povjerenja u trgovca i tek onda jamstva na vozilo pa cijene – naglašava Ivana Mudrovčić, marketinška supervizorica Mazda Motor Croatije.

25. studeni 2024 22:06