Europska biciklistička industrija trenutno zapošljava više ljudi od, primjerice, rudarskog sektora i gotovo dvostruko više ljudi od čelične industrije.
U biciklističkoj industriji – koja uključuje proizvodnju bicikala, biciklistički turizam, prodaju, izgradnju infrastrukture i usluge – trenutno je zaposleno oko 655 tisuća ljudi. Rudarska industrija, primjerice zapošljava 615 tisuća ljudi, a čelična oko 350 tisuća.
Kada bi se postotak putovanja po Europi biciklom, koji trenutno iznosi tri posto, udvostručio, broj zaposlenih u biciklističkoj industriji bi do 2020. godine prešao milijun, stoji u studiji imena ‘Jobs and job creation in the European cycling sector’, koja će od sljedećeg mjeseca biti dostupna javnosti.
- Znamo da je ulaganje u biciklizam isplativo iz brojnih razloga – prometnih, ekoloških i zdravstvenih. Sada možemo pokazati kako svaka biciklistička staza koja se izgradi pridonosi otvaranju novih radnih mjesta. Ulaganje u biciklizam isplativije je od ulaganja u bilo koji drugi oblik transporta. – objašnjava Kevin Mayne iz Europske biciklističke federacije, koji je radio na studiji.
Julian Scola, glasnogovornik ETUC-a (European Trade Union Confederation), za Guardian je objasnio kako studija dokazuje da i zelena ekonomija, koja ne uništava okoliš, može uz dobro investiranje stvarati radna mjesta.
Iznenađujuće, golem udio zaposlenika koji rade u biciklističkoj industriji odnosi se na biciklistički turizam. Uključujući smještaj i hranu, on zapošljava ukupno 524 tisuće ljudi, što je znatno više od prodajnog sektora, koji zapošljava svega 80 tisuća ljudi.
Poslovi vezani uz biciklističku industriju geografski su stabilniji u odnosu na druge sektore te nude radna mjesta za ne toliko obrazovanu radnu snagu. Studija je pokazala i kako biciklistička industrija ima pozitivan učinak na lokalne ekonomije, budući da ‘biciklisti više zalaze u lokalne kafiće, trgovine ili restorane od ljudi koji koriste druge oblike prijevoza‘.