Svijet
StoryEditor

Kineski kupci spašavaju tržište luksuznih proizvoda

30. Travanj 2014.
Piše:
lider.media

Može se učiniti kako pada potražnja za luksuznim proizvodima, odnosno kako je luksuznim brendovima odzvonilo na zapadnim tržištima, ali, pitate li bilo kojeg trgovca, odgovorit će vam da kinesko tržište nadoknađuje usporavanje i pad potražnje na europskom tržištu.

Prema nekim procjenama, polovica novca potrošenog na luksuzne proizvode u svijetu izašla je iz kineskih novčanika. Ipak, dvije trećine tih proizvoda kupljeno je izvan Kine. Zašto?

Odgovor leži u rastućoj srednjoj klasi Kine među kojom su brendirani prozvodi i luksuzna putovanja statusni simbol.

Prema podacima turističke agencije Global Blue, za 82 posto kineskih putnika i putnica šoping predstavlja najvažniji dio putovanja. Začuđuje, međutim, što zapravo najveći dio troškova putovanja odlazi upravo na šoping – Kinezi i Kineskinje kupovat će u Pradi, ali spavati u hotelima s dvije zvjezdice.

Razlog svemu tome jest cijena. Isti artikli su u Kini skuplji čak do 50%. Primjerice, Louis Vuitton torba je u Pekingu 30 posto skuplja nego u Parizu. Dodatni razlog jest autentičnost, odnosno sigurnost u originalnost proizvoda, a dio priče čini i hvaljenje statusnim simbolima – torba kupljena u Parizu dokazuje da ste bili u Parizu.

U tu kategoriju spada i kupovanje luksuznih poklona.

- Ljudi žele pokazati da putuju i to je razlog zašto ‘Made in Italy‘, uvjetno rečeno, pobjeđuje ‘Made in China‘- kaže Wan-Yo Cho, zaposlenik šoping područja južne Engleske zvanog Bichester‘s Village.

Usporavanje kineske ekonomije te strogo kažnjanje korupcije i podmićivanja luksuznim poklonima možda će dovesti do pada ovakvog načina života, ali, barem zasad, posjedovanje ‘Diora‘ i ‘Rolexa‘ kupljenih u inozemstvu za kinesku srednju klasu znači da su uspjeli.

22. studeni 2024 15:47