Glavni sponzori FIFA-e – Adidas, Budweiser, Coca-Cola, McDonald‘s i Visa – izrazili su zabrinutost zbog uhićenja čelnika FIFA-e na temelju optužbi za korupciju.
Apelirali su na FIFA-u da ‘očisti‘ svoje ime, budući da skandali narušavaju njihove napore da se reklamiraju putem ove ‘prekrasne igre‘. Izjavili su i kako FIFA treba snažnije etičke standarde.
- Skandal je narušio misiju i ideale vezane uz Svjetsko nogometno prvenstvo. Očekujemo da će se FIFA opsežno pozabaviti ovim problemom. – stigla je izjava iz Coca-Cole, koja plaća oko 30 milijuna dolara godišnje da bi bila jedna od pet ključnih partnera FIFA-e.
Visa je zaprijetila kako će okončati suradnju s FIFA-om ukoliko se korupcijska afera ne smiri, što je malo vjerojatno budući da se istraga okrenula i prema potencijalnom pranju novca i primanju mita kada je riječ o odabiru lokacija za održavanje Svjetskih nogometnih prvenstava 2018. i 2022. godine, koja bi se prema aktualnom planu trebala održati u Rusiji i Kataru.
Izjava je stigla i iz McDonald‘sa:
- McDonald‘s jako ozbiljno shvaća etička pitanja i problem korupcije. U kontaktu smo s FIFA-om i nastavit ćemo promatrati razvoj situacije.
Adidas je obećao kako će podržati FIFA-u u stvaranju transparentnih standarda poslovanja, a Budweiser je izjavio kako očekuje da se njihovi partneri drže snažnih etičkih standarda te da transparentno posluju.
Najviše se prašine diglo oko Svjetskog nogometnog prvenstva u Kataru 2022. godine. Pet ključnih prošlogodišnjih sponzora - Adidas, Coca-Cola, Hyundai, Sony i Visa – pozvalo je na istragu vezanu uz proces odlučivanja o mjestu održavanja. Coca-Cola i Visa su prošlog tjedna iskazale zabrinutost zbog tretmana golemog broja ilegalnih radnika u Kataru koji trenutno grade infrastrukturu za održavanje nogometnog spektakla. Prethodno su ljudskopravaške organizacije i mediji razotkrili neljudske radne uvjete.
Međutim, činjenica je da se nitko od navedenih sponzora nije povukao iz ove utakmice.