Poslovima kreativnih imena koji nas iznenađuju i za koje do sada nismo čuli, izgleda, nikad kraja. Na listi tih poslova našli su se i vibe menadžeri koji su, kako navodi The Guardian, neka kombinacija marketinškog stručnjaka, influencera i službenika za odnose s investitorima.
Svoj su zamah doživjeli zahvaljujući startupovima specijaliziranim za NFT-ove koji ih angažiraju za promicanje NFT projekata s obzirom na to da na kripto tržištu već neko vrijeme ne cvatu ruže. U sve nepovoljnijim uvjetima očito postaje sve važnije održavati atmosferu u kojoj se ulagači osjećaju sigurno, odnosno važno ih je odvratiti od problema na tržištu pa potreba za njihovim angažmanom.
Atmosfera na maksimum
Objavljivanje na društvenim mrežama, njegovanje zajednica nositelja NFT-a i rađenje pompe oko ovog specifičnog 'komada' virtualnog vlasništva… Ovo su uglavnom zaduženja menadžera koje bi u slobodnom prijevodu mogli nazvati menadžerima atmosfere.
Njihova misija je, dakle, potaknuti korisnike interneta, odnosno početnike jednako kao i iskusne ulagače, da ulažu u NFT-ove. To čine kroz desetke objava na društvenim mrežama, posebno na Twitteru, u nadi da potaknuti tržište koje gubi zamah.
Naime, nakon vrhunca u 2021., pomama za NFT-ovima jenjava od još od početka godine što ne čudi s obzirom na općenito lošu klimu. Prema nedavnom izvješću platforme Chainalysis, opseg potrošnje pao je između veljače i ožujka pao s 3,9 milijardi dolara na 964 milijuna dolara, navodi Forbes.
Jedan od prvih startupova koji je usvojio ovu praksu bio je NFT startup Fractional, a nakon njih je sve više kompanija koje su slijedile primjer. Posao u Fractionalu je dobio influencer po imenu Deeze. Njegovo posao, navodi Business Insider, uglavnom uključuje pohađanja internih sastanaka, sastanaka s kolekcionarima i kreatorima NFT-ova te vođenja Twitter prostora za zajednicu.
Sigurno se pitate što ove menadžere čini posebnima i zašto uopće postoje? Dok ih neki opisuju kao prevarante jer stvaraju umjetnu atmosferu, dio menadžera za sebe kaže da su oči i uši kripto zajednice. Pa iako bi mogli diskutirati o tome jesu li oni tu da uvjere ljude da je u redu riskirati i gubiti novac, nevjerojatno je da koliko je vještina, informiranja i stalne prisutnosti potrebno da se prepozna trenutak i potreban ton kada nešto objaviti – i to na način da ima učinak. Teorija koja zapravo stoji iza njihovog rada je jednostavna – ako se stvori pozitivna atmosfera, ljude neće biti briga za probleme.
Vibe menadžeri nisu novost
Inače, trend zapošljavanja vibe menadžera započeo je prije nekoliko godina. Strani mediji su o njima pisali još 2018. godine, ali u ipak nešto drugačijem kontekstu. Trend su pokrenule tehnološke kompanije koje su kao svoju prednost htjele istaknuti zabavu i ležernu radnu atmosferu.
Tako je dio njih angažirao vibe menadžere koji su, u ovom slučaju, zaduženi za planiranje događaja ili interaktivnih radionica, za razgovor sa zaposlenicima, iskazivanje razumijevanja… odnosno za sve što bi posao moglo učini zabavnijim, a atmosferu u kompaniji pozitivnijom.
Pa iako se zadatak vibe menadžera u NFT kompanijama ipak razlikuje od ovoga, i jedni i drugi imaju nekoliko zajedničkih stvari. Prije svega, i jednima i drugima je posao postizanje dobre atmosfere. Vibe menadžeri u NFT kompanijama planiranim objavama i razgovorima stvaraju pozitivnu atmosferu kako bi, unatoč općoj situaciji koja nije bajna, investitori ostali pozitivni. I jedni i drugi imaju neobičan posao koji mnoge ostavlja 's upitnikom iznad glave', ali isto tako i jedni i drugi moraju nevjerojatno dobro prepoznavati trenutak i na specifičan način izgladiti situaciju.
Pa iako mnoge ostavilo u čudu, uz sve trendove i događaje u svijetu takvi zaposlenici, smatraju neki, danas su ključni, posebno za industriju koja se nada da će obećanje društvene ekskluzivnosti zadržati interes budućih ulagača.