Biznis i politika
StoryEditor

Za sektor široke potrošnje Indija je sve zanimljivija umjesto Kine

09. Kolovoz 2024.
foto Shutterstock

Za kompanije iz sektora široke potrošnje Kina više nije globalno najzanimljivije tržište već to postaje - Indija. Kako piše Reuters, Indija je postala sljedeća velika prilika za PepsiCo, Unilever i druge divove prehrambene industrije i robe široke potrošnje, koji traže nova tržišta za rast zbog neujednačenog ekonomskog oporavka u Kini. S obzirom na to da indijsko gospodarstvo raste najbržom stopom među velikim tržištima u razvoju, zapadne kompanije pokušavaju zadovoljiti raznolike ukuse indijskog stanovništva lansiranjem proizvoda prilagođenih tom tržištu, s ciljem privlačenja ogromne populacije i neiskorištenog ruralnog tržišta u toj zemlji.

- Dok su se prošlog desetljeća kompanije fokusirale na prodaju u Kini, sljedeće desetljeće će biti usmjereno na prodaju u Indiji - rekao je Brian Jacobsen, glavni ekonomist u Annex Wealth Managementu. - Morate se usmjeriti tamo gdje su demografski i ekonomski vjetrovi u vašu korist - dodaje taj analitičar. Velike kompanije iz sektora široke potrošnje koje posluju u Indiji očekuju da će povećana vladina potrošnja, bolja sezona monsuna i ponovno jačanje osobne potrošnje Indijaca pomoći oporavku potrošnje u nadolazećim kvartalima.

Rast udjela

U tom kontekstu, očekuje se da će to povećati kombinirani tržišni udio pet najvećih multinacionalnih kompanija - Coca-Cole, P&G-a, Pepsija, Unilevera i Reckitta - na 20,53 posto u 2023. godini, sa 19,27 posto u 2022. godini, uglavnom u kategorijama njege za bebe, zdravstvene njege, kozmetike, pića i kućanskih proizvoda, prema procjenama istraživačke tvrtke GlobalData. S druge strane, njihov ukupni tržišni udio u Kini trebao bi pasti na 4,3 posto u 2023. godini, sa 4,4 u 2022. godini, pokazuju podaci.

- Kina je prošla kroz dugo i produženo razdoblje COVID-a... čak su imali kratko razdoblje negativnog rasta, a nakon toga rast je bio vrlo spor. U usporedbi s tim, stopa rasta u Indiji, koja se kreće oko četiri posto, čini se kao zdrav rast u segmentu robe široke potrošnje - rekao je Reutersu K Ramakrishnan, direktor za Južnu Aziju u Kantarovoj Worldpanel diviziji. I urbani i ruralni segmenti potrošača u Indiji su zabilježili rast, ali ruralni segment se pokazao nešto boljim, dodao je.

Posljednjih godina zapadne kompanije uložile su znatan novac u lansiranje proizvoda prilagođenih ukusu indijskog potrošača, poput Pepsija, Coca-Cole i Nestlea. Kao rezultat toga, Coca-Colina prodaja u Indiji u segmentu kućanstva porasla je za 24 posto u posljednjih 12 mjeseci zaključno s lipnjem, Pepsijeva za gotovo 13 posto, Nestleova za sedam i Reckittova za oko četiri posto, pokazuju podaci iz Kantara.

Proizvođač slatkiša Mondelez International surađuje s tamošnjim partnerom kako bi poboljšao prodaju svojih proizvoda, a planira i lansirati nove veličine pakiranja svojih proizvoda tijekom kolovoza. Mondalez je u drugom kvartalu na indijskom tržištu zabilježio rast od približno pet posto u kategoriji čokolade.

Miljenik gubi sjaj

Coca-Cola je zabilježila dvoznamenkasti rast volumena u Indiji, dok je Unilever zabilježio novo poboljšanje prodaje. Pepsijeva regija Afrika, Bliski istok i Južna Azija zabilježila je rast, a kompanija očekuje da će Indija biti ‘veliki prostor za rast‘.  S druge strane, Kina je zabilježila slabiju potražnju. Švicarski prehrambeni div Nestle izvijestio je o padu ukupne prodaje u regiji kontinentalne Kine u posljednjem kvartalu i rekao da je ukupna ekonomska i potrošačka situacija tamo ‘jasno slabija od očekivane‘.

- Kina je oduvijek bila smatrana svojevrsnim miljenikom za investitore, ali kako smo vidjeli, taj sjaj je izblijedio - rekao je Don Nesbitt, viši upravitelj portfelja u investicijskoj kompaniji F/m Investments.

23. studeni 2024 08:56