Unatoč relativno dobrim makroekonomskim pokazateljima (i) u posljednjem kvartalu prošle godine, pred kraj godine optimizam među hrvatskim poduzetnicima nije porastao. Velik broj zaraženih koronavirusom, zbog kojega je vrlo izgledno da će se četvrti val samo preliti u peti, učinio je svoje: poslovni optimizam samo je ‘zericu‘ veći nego što je bio u trećemu lanjskom kvartalu.
HLIPO, indeks poslovnog optimizma koji od početka prošle godine kvartalno mjeri agencija Hendal po uzoru na indeks poslovne klime njemačkog instituta IFO, pokazuje da optimizam među hrvatskim gospodarstvenicima uglavnom stagnira na razini rezultata trećega kvartala, kad je bio osjetno skočio nakon uspješne turističke sezone. Percepcija poslovnih ispitanika (na uzorku od 400 njih iz pravnih osoba iz sedam sektora koji reprezentativno predstavljaju strukturu hrvatskoga gospodarstva) o njihovoj trenutačnoj situaciji pred kraj prošle godine nije se promijenila u odnosu na treći kvartal, a kad je riječ o poslovnim očekivanjima od idućih šest mjeseci, zabilježen je samo blag rast optimizma.
Na ljestvici od –100 (potpuno loša) do 100 (potpuno dobra) svoju trenutačnu situaciju gospodarstvenici su u prvome lanjskom kvartalu pozicionirali na –21,4, u drugom kvartalu na –10,6, u trećemu je prvi put zabilježena pozitivna vrijednost indeksa, +8; za četvrti kvartal ostao je pak na istoj razini kao u trećemu, također je iznosio +8. Očekivanja od budućnosti na istoj su ljestvici jednako tako znatno porasla nakon drugoga kvartala, s pet na 17 i na 18 u trećem kvartalu te na 20 u četvrtome.
Podaci po sektorima pokazuju da najveći porast indeksa bilježe IT sektor, opskrba električnom energijom, građevinarstvo te prijevoz i skladištenje. Naprotiv, znatan pad poslovnog optimizma u četvrtome kvartalu iskazali su ispitanici iz djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane.