Da se samo od turizma ne može živjeti i da se na njega ne treba oslanjati, možda Hrvatska još nije naučila, ali jest Blaženka Golub, poduzetnica iz Zadra, koja je prije pet godina pokrenula tvrtku Blistavi dom, servis za čišćenje, koja danas ima toliko puno posla da mora doslovno odbijati klijente. Tvrtka čisti i održava sve vrste privatnih i poslovnih objekata na području Zadarske i dijelu Ličko-senjske županije, njihov tim čistača i čistačica čisti kuće, stanove, apartmane, luksuzne kuće za odmor, stubišta i poslovne prostore, a rade i dubinsko čišćenje namještaja, kao i čišćenje velikih objekata nakon građevinskih radova.
Logično, kao tvrtka koja radi u Zadarskoj i Ličko-senjskoj županiji, koncentrirali su se na turizam, pa vlasnicima kuća za odmor pružaju cjelokupnu uslugu koja se sastoji od cjelogodišnjeg održavanja nekretnine, sitnih popravaka, vođenja rezervacije, čišćenja, dočeka i ispraćaja gostiju i slično,
- No, kroz proteklih pet godina, shvatili smo da ne možemo biti ovisni samo o turizmu, pa smo promijenili strategiju poslovanja prema sljedećem principu: 30 posto prihoda od turističkih objekata, 30 posto od poslovnih partnera, 30 posto od fizičkih osoba kojima održavamo stambeni prostor, a 10 posto otpada na jednokratne rezervacije. Prihodi su se iz godine u godinu povećavaju za preko 100 posto. Znamo da se radi o neuobičajenom rastu, ali toliko naporno radimo da moramo priznati da bi bili razočarani da je rezultat drugačiji - ističe Golub i dodaje kako je tvrtka uvijek u potrazi za novim i vrijednim djelatnicima. Zapošljavaju 13 ljudi te nekoliko honorarnih djelatnika, a tijekom sezone ta se brojka povećava na 20 sezonaca.
- Za poslovne partnere smo razvili pretplatničke pakete koji im osim niže cijene čišćenja ostavljaju mogućnost niza drugih pogodnosti: besplatni probni period, poklon dobrodošlice, last minute rezervacije, program vjernosti, besplatno dubinsko čišćenje, korisnička podrška 24/7 i drugo - navodi Golub te dodaje kako osim 'tetošenja' klijenata, trud ulažu i u zaposlenike.
- Trudimo se omogućiti svim djelatnicima savršen omjer između poslovnih i privatnih aktivnosti. Kako je sektor čišćenja ovisan o željama i potrebama klijenata, djelatnici se suočavaju s nepredvidivim rasporedom što honoriramo dodacima na plaću za svaku izmjenu lokacije u jednom danu, prigodnim nagradama za zaposlenike mjeseca i novčanim stimulacijama za iskazani trud - kaže Golub i ističe kako im se zna dogoditi da na razgovorima za posao čuju kako se drugdje odnose prema ljudima koji rade posao čišćenja i kako je zgrožena tim pristupom i potcijenjivanjem.
- Smatramo da se radi o jako teškom poslu, a s obzirom da je čistoća pola zdravlja, radi se i o jako bitnoj usluzi - navela je Golub, koja uz sve piše i blog o čišćenju, a i besplatno savjetuje sve zainteresirane. Bilo koja osoba može nazvati u svakom trenutku i pitati za savjet oko čišćenja.