500 najboljih

Ivan Artuković (Franck): Tržište kave i dalje pred brojnim izazovima

Ulaganja u digitalizaciju i širenje na regionalna tržišta ključni su za rast, dok OECD donosi stabilnost i povjerenje investitora

Tržište kave i dalje se suočava s brojnim izazovima – od rekordno visokih cijena sirovina i geopolitičke nestabilnosti, do poreznih i logističkih opterećenja koja povećavaju troškove. Dodatnu otegotnu okolnost čine regulatorne specifičnosti, poput posebnog poreza na kavu, zbog kojeg ukupno porezno opterećenje po šalici u Hrvatskoj doseže i do 35 posto, što nas čini manje konkurentnima od susjeda poput Slovenije.

Uz globalni rast cijena, takav okvir dodatno opterećuje industriju. Kao mlada demokracija i poslovno usmjereno društvo, Hrvatska bi trebala težiti većoj transparentnosti, po uzoru na zemlje poput Njemačke, gdje se porezni prihodi objavljuju mjesečno zbirno i godišnje detaljno po svakoj trošarini.

Takva bi praksa i u Hrvatskoj omogućila gospodarstvu bolje planiranje, jačala povjerenje, potvrdila da je država naš partner u razvoju i išla u korak s  OECD smjernicama. U takvom okruženju, u Francku nastojimo djelovali proaktivno – osigurali smo stabilne zalihe i što je jednako važno, zadržali kvalitetu naših proizvoda, kontinuitet poslovanja i nastavili s ulaganjima u ljude i digitalnu transformaciju.

Dovršena je automatizacija proizvodnje kave u skladu s načelima Industrije 4.0, uvedeni su napredni sustavi nadzora i kontrole procesa, a modernizirani su i pogoni čajeva, praškastih napitaka te napitaka od cikorije i žitarica. Rezultati tih napora vidljivi su u poslovanju - tijekom 2024. ostvarili smo rast prihoda i dobiti, zadržali stabilne udjele u ključnim kategorijama, te dodatno ojačali izvozna tržišta – posebice na području Zapadnog Balkana, gdje bilježimo višestruki rast prodaje. U tome se oslanjamo na inovacije kojim definiramo kategorije poput instant cappuccina u kojem godinama ostvarujemo snažne rezultate kao hrvatski brend i proizvođač, unatoč jakoj globanoj konkurenciji. Tu smo lider s 58 posto kol. tržišnog udjela i izvrsnom prisutnošću u oba prodajna kanala, a uz brojne inovacije, kao što su i okusi inspirirani Kraševim pralinama, potrošačima nudimo atraktivne proizvode.

Trenutno smo fokusirani na strateški važan projekt – preuzimanje tvornice za preradu kave u Posušju te brendova Branck Caffé i Dolce Caffe. Ova akvizicija dodatno učvršćuje našu poziciju u Bosni i Hercegovini, ali i u cijeloj regiji. Planiramo završetak transakcije do kraja godine, integraciju novih brendova u postojeći prodajno-distribucijski sustav te preseljenje proizvodnje iz Gruda u novi pogon. Time dobivamo dodatne kapacitete, veću operativnu fleksibilnost i bržu dostupnost proizvoda – elemente ključne za nastavak rasta i jačanje tržišne pozicije. U vremenu koje obilježava globalna nesigurnost i brze promjene, ostajemo usmjereni na stvaranje dugoročne vrijednosti.

Naša strategija temelji se na održivom razvoju, ulaganju u tehnološku učinkovitost i jačanju konkurentnosti na domaćem i regionalnim tržištima. Što se tiče šireg političkog konteksta, višegodišnje razdoblje bez izbora može donijeti veću regulatornu predvidivost, što je važno za strateško planiranje i sigurnije odlučivanje o investicijama. Ulazak Hrvatske u OECD za nas bi značio dodatnu potvrdu institucionalne zrelosti zemlje, ali i pozitivan signal međunarodnim ulagačima, što bi u konačnici moglo olakšati poslovanje i pridonijeti jačanju ukupne konkurentnosti hrvatskog gospodarstva.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju