Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Skupo uvijek prolazi: prodaja luksuznih proizvoda vraća se na predpandemijsku razinu

23. Lipanj 2022.
Luksuzna robafoto Shutterstock

Piše: Anamarija Mujanović

Prodaja luksuznih dobara trebala bi bilježiti porast od pet posto ove godine jer kupci u SAD-u i Europi kupuju skupe satove, nakit i cipele bez obzira na stanje u Ukrajini i jačanje inflacije, prenio je Reuters.

Američka konzultantska tvrtka Bain & Company procijenila je da će prodaja luksuznih dobara ove godine globalno dosegnuti barem 305 milijardi eura što će značiti povratak na staro nakon pandemije, procjenjujući da je prodaja u prvom tromjesečju porasla za 17 do 19 posto u odnosu na prethodno razdoblje. 

Unatoč velikom udaru u 2020. godini, tržište luksuznih proizvoda je zapravo bilo veće nego ikad do kraja 2021. godine jer je poraslo za 7 posto u odnosu na predpandemijsku 2019. godinu, rekli su iz Baina, revidirajući svoj prethodni nalaz da je prodaja u 2021. bila uglavnom jednaka s 2019. godinom.

Analitičari iz Baina naveli su i podatak da je globalna prodaja luksuzne robe, koja uključuje odjeću, modne dodatke i kozmetičke proizvode, prošle godine dosegla 288 milijardi eura, ​te je nadmašila prijašnju prognozu od 283 milijarde zbog velike potrošnje tijekom blagdana.

Nove brojke odražavaju putanju nekih od najmoćnijih proizvođača luksuznih proizvoda, uključujući Chanel, Hermès i LVMH, koji su izvijestili o rekordnoj prodaji 2021. godine.  

- Trenutni oporavak tržišta čak je jači od onoga što smo predviđali -  rekla je Federica Levato, partnerica tvrtke Bain koja je istaknula da kupnja proizvoda ovih marki predstavlja povratak normalnom životu prije pandemije.

S obzirom da je SAD nadmašio Europu kao najveće tržište luksuznom robom prošle godine, zahvaljujući kreativnim marketinškim kampanjama luksuznih brendova koje su se bazirale na različite rasne, dobne i etničke skupine, tržištu su se pridružile nove skupine potrošača. Upravo zato se očekuje da će do 2025. godine različite rasne skupine biti redoviti kupci luksuznih proizvoda, dok su do sada većinom marketinške kampanje bile usmjerene bogatim bijelcima.

Jedna negativna stvar je pad potražnje bogatih Rusa jer su prije invazije na Ukrajini Rusi na godišnjoj razini kupovali proizvode vrijedne oko 7 milijardi eura u zemlji i inozemstvu, što čini u prosjeku između dva i tri posto svjetskog tržišta.

Ograničenje putovanja ruskih turista u Europu i uklanjanje ruskih banaka iz međunarodnih platnih mreža također su imali utjecaja na promjene u kupoprodaji luksuznih proizvoda.

Oporavak sporiji od očekivanoga u ključnim populacijskim centrima poput Šangaja i Pekinga još je jedan čimbenik koji bi mogao uzrokovati pad tržišta u mjesecima koji dolaze, rekli su iz Baina. Ali također su naveli i podatak da bi se domaća potrošnja kineskih kupaca vrlo vjerojatno trebala poboljšati u drugoj polovici godine naglasivši i Sjevernu Koreju kao rastuće tržište.

17. travanj 2024 19:29