Život
StoryEditor

Anketa: Hrvati ove godine ne planiraju štedjeti na poklonima

14. Prosinac 2024.
Ukupno 80 posto Hrvata planira kupovati božićne poklone, a čini se da na tome ne planiraju štedjeti jer ove godine raste broj onih koji će tim povodom izdvojiti veće iznose

Kako se bliži Božić, pažnja se sve više usmjerava na adventske kućice koje svojim neodoljivim mirisima privlače posjetitelje. Čini se da ih visoke cijene ne ometaju u uživanju u blagdanskom ozračju, a tako je i s namjeravanom kupnjom božićnih poklona.

Naime, anketno istraživanje koje su proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal i usporedili s prošlogodišnjim rezultatima pokazuje da je značajno narastao broj onih koji će za poklone izdvojiti najveći iznos koji su postavili, a to je više od 130 eura. Lani je bilo svega 7 posto ispitanika koji su izjavili da će toliko potrošiti na kupnju poklona, dok je ove godine njihov broj narastao na čak 17 posto. Povećan je i broj onih koji će trošiti tek nešto manje od toga, odnosno do 130 eura, i sada se za ovu opciju izjašnjava 21 posto ispitanih.

Shodno tome, smanjen je broj ispitanika koji će trošiti skromnije iznose pa tako onih koji će ovim povodom trošiti do 70 eura ima 25 posto, a za dvostruko većih 8 postotnih poena smanjen je udio ispitanika koji će na poklone potrošiti do 25 eura te ih je sada 17 posto. Jednako tako, smanjen je i broj ispitanika koji ističu da ne planiraju kupovati božićne poklone te je njihov udio sada na okruglih 20 posto.

Kada je riječ o njihovim usporedbama s prethodnom godinom, nešto više od polovice kupaca poklona (54 posto) kaže da će trošiti jednako kao i lani, dok će 26 posto njih trošiti manje, a 19 posto više za kupnju poklona. I ovdje je primjetan rast jer je lani samo 10 posto ispitanih izjavilo da će trošiti više, a 35 posto da će njihova potrošnja biti manja.

Online kanal izuzetno je važan kupcima božićnih poklona te je njih 57 posto ili 3 postotna poena više nego prošle godine izjavilo kako planiraju kupnju barem dijela poklona obaviti putem interneta.

Ipak, nije sve tako veselo jer mnogima kupnja božićnih poklona predstavlja dodatan stres. To navodi 18 posto ispitanih kupaca, što je više nego lani, a istovremeno je onih kojima to predstavlja zadovoljstvo sada 40 posto. Da im kupnja poklona predstavlja i stres i zadovoljstvo kaže 42 posto ispitanika.

Ono što je pak gotovo identično prošlogodišnjem istraživanju jest pitanje hoće li naši građani ići na skijanje odnosno zimovanje. Pozitivno je odgovorilo njih 13 posto, što je za tek 1 postotni poen manje nego lani, a da si to ipak neće priuštiti navodi 87 posto sudionika anketnog istraživanja.

18. siječanj 2025 05:20