Život
StoryEditor

U znak protesta protiv Rusije, brendovi brišu slovo Z iz svog imena i logotipa

30. Ožujak 2022.
Rusija, rat, Z, stop war
Osim što je ukrajinska agencija Nebo pozvala brendove da slovo Z zamijene brojkom 3, kompanije poput Zurich Insurancea i Mozgija samoinicijativno su uklonile novi ruski simbol

Od početka ruske invazije na Rusiju slovo Z (napisano latinicom, a ne ćirilicom), postalo je simbol podrške ruskom režimu, a nakon što je prvi put u javnosti viđen na ruskim tenkovima, Kremlj ga je počeo koristi u propagandne svrhe – državna televizija RT ukrajinski rat naziva 'Specijalna operacija Z', interventna policija počela je Z stavljati na svoje šljemove, sportaši ga nositi na dresovima, a pristaše kupovati majice i naljepnice za automobile s tim slovom.

I premda još uvijek nije poznato podrijetlo tog novog simbola koji neki zovu 'zvastikom' ili povezuju s usklikom 'Za pobjedu', činjenica je da izaziva jezu i uvlači nemir zapadnjacima. Ukrajinska marketinška agencija Nebo je, kako prenosi AdWeek, u znak potpore svojim sunarodnjacima tijekom strahotne invazije ruske vojske pokrenula inicijativu uklanjanja slova 'Z'. U pomoć su pozvali, a koga drugoga nego – brendove.

Stop Z

- Z znači smrt ukrajinske djece, žena i starijih. Z uništava gradove. Z je glad, pljačka, zlostavljanje. Z je laž. Z je nova svastika. Z je Rusija koja je probudila fašizam u Europi – objavili su iz agencije objašnjavajući inicijativu 'Stop Z' i zatražili od brendova da slovo Z u svom imenu i logotipima zamijene brojkom tri.

Kreativci su brendovima pripremili grafičke dizajn 'kitove' koji mogu preuzeti besplatno te tako lagano napraviti zamjenu. Kako je AdWeeku izjavila Olga Kokoško iz Neba, za Ukrajince Z je postao simbol izdaje.

– Rusi bacaju bombe na gradove, ubijaju djecu, žene i starije osobe. To je pravi genocid nad Ukrajincima. Pritom, Rusi se označavaju slovom Z, kreirali su novu svastiku za 21. stoljeće – kazala je Kokoško i dodala da svojom inicijativom na simbolički način ratuju s Rusijom i nastoje ujediniti svijet protiv fašizma.

Zanimljivo, prije nego je lansirana kampanja 'Stop Z' neki su oglašivači samoinicijativno izbrisali Z iz svog brendinga. Primjerice, Zurich Insurance maknuo je 'Z' logotip s nekim društvenih profila kako ne bi bio krivo interpretiran te priznali da razmišljaju da ga redizajniraju u potpunosti. U međuvremenu, Louis Vuitton je publika napala jer novu kolekciju nakita krasi 'Z' u obliku munje, a ukrajinska glazbena kompanija Mozgi izbrisala 'Z' iz svog imena. U svakom slučaju, bit će zanimljivo vidjeti hoće li se veliki brendovi na koje pikira Nebo, poput Amazona ili Zare priključiti inicijativi.

06. svibanj 2024 04:18