Hrvatska
StoryEditor

Agencije nas štite od nečega što je gore od državnog monopola, a to je privatni monopol

15. Listopad 2015.

O problemima u transportnom prijevozu u Hrvatskoj i Europskoj uniji, ponajviše o problemima u transportnom pravu i osiguranju po prvi puta razgovarat će se na konferenciji Intranslaw, koja se danas i sutra održava u Zagrebu. Riječ je o prvom specijaliziranom znanstvenom stručnom forumu na kojem će se raspravljati o ovoj problematici. Pristupanjem Hrvatske Europskoj uniji u potpunosti se izmijenio čitav pravni okvir hrvatskog transportnog prava, što je otvorilo mnogobrojna pitanja u praksi.

S obzirom na geografski položaj Hrvatske, prometnu i transportnu povijest ovih prostora, upravo je transportna industrija od strateškog značaja. No je li taj značaj, prepoznat teško je odgovoriti s obzirom na brojna restrukturiranja hrvatskih transportnih kompanija u državnom vlasništvu, kao što su Croatia Airlines ili HŽ Cargo.

„Implementacija europskih zakona, direktiva i pravila u području transporta ne samo da je izazovna nego i donekle opasna. Zašto donekle opasna? Primjerice zbog arapske i azijske avio konkurencije koja prima državnu pomoć, dok europski avioprijevoznici ne smiju primati pomoć države. Koliko je samo trebalo energije i vremena da se restrukturira Croatia Airlines i koliko je to bio bolan proces s obzirom na brojne direktive i pravila EU?“, kazao je na otvaranju konferencije ministar prometa ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić. Postavio je i pitanje – što je dozvoljena državna subvencija, budući da nešto što se do sada nije tretiralo kao javni dug, sada ulazi u tu statistiku.

„Što to znači za promet i infrastrukturu? Stari koncesijski ugovori za autoceste ne mogu se mijenjati jer se već po novoj metodologiji to i tretira kao javni dug, a nalazimo se u proceduti prekomjernog deficita“, kazao je Hajdaš Dončić. Pohvalio je agenciju HAKOM, koja osim pošte i telekoma, regulira i tržište željeznica. Vezano uz  sva dosadašnja upiranja prstom javnosti na preveliki broj agencija, Hajdaš Dončić je napomenuo kako država ima dovoljno agencija, odnosno - „taman“.

„Sve te agencije štite nas od nečega što je gore od državnog monopola, a to je privatni monopol“, zaključio je ministar prometa.

U iduća dva dana, brojni panelisti i sudionici raspravljat će o temama kao što su specijalizacija pravosuđa u transportu i osiguranju, razvoj europskog transporta, uloga općeg suda EU na transport, državne potpore u prometu, koliko su jasna nova pravila za ulaganja u zračne luke, financiranje infrastrukturnih projekata i tako dalje.

18. svibanj 2024 19:09