Hrvatska
StoryEditor

Bez monetizacije autocesta rezat će se plaće i mirovine

24. Kolovoz 2013.
Piše:
lider.media

Ili će autoceste ići u koncesiju, ili će se plaće i mirovine morati rezati, a Hrvatska doći pod udar sankcija Bruxellesa. Tako izgleda crni scenarij odustajanja od monetizacije autocesta, na koji upozoravaju i iz same Vlade.

I ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić na Novoj TV kazao je kako bi odustajanje od davanja autocesta u koncesiju dovelo do vrlo teške ekonomske situacije, daljnjeg rezanja socijalnih prava i mirovina, te plaća. On smatra da bi se davanjem autocesta u koncesiju poslala i jasna poruku da smo spremni za velike ulagače.

Visokopozicionirani izvor iz Vlade za Jutarnji list objašnjava kako je, što se proračuna tiče, 2014. je jedna od najkritičnijih godina u kojoj bi trebalo najviše refinancirati ili otplatiti zaduženja. Cjelokupna konstrukcija ovisit će upravo o tome što će se u 2014. uspjeti privatizirati, kao i o monetizaciji autocesta.

Država će u ovoj godini za plaće zaposlenih u državnom i javnom sektoru potrošiti 20,7 milijardi kuna, a za naknade građanima i kućanstvima 64,1 milijardu kuna, od čega oko 36 milijardi kuna na mirovine. Nešto veći izdaci mogu se očekivati i u sljedećoj godini.

Jasno je da će teška proračunska situacija u velikoj mjeri diktirati tempo daljnje privatizacije, kao i davanja autocesta u koncesiju. Novac od monetizacije poteban je ne samo za otplatu dugova nego i za krpanje “uobičajenih” proračunskih rupa. Na kraju i za izbjegavanje sankcija Europske komisije, koje vode u gubitak fiskalnog suvereniteta.

23. studeni 2024 02:40