Sveti gral industrije. Sveti gral poduzetništva. Sveti gral startupova. Monetizacija proizvoda ili usluge zajednički je nazivnik svima koji se pokušavaju izboriti za svoje mjesto na tržištu. Osnovna definicija monetizacije je proces stvaranja novca ili konkretnije profita od onog što radimo, stvaramo, proizvodimo ili tek gradimo, za što nismo sigurni da uopće ima neku komercijalnu svrhu. Monetizacija je, ukratko, umjetnost pretvaranja vlastitih vještina ili proizvoda vlastitih ruku u novac, a taj je koncept dodatno dobio na važnosti u doba e-trgovine, online sadržaja, društvenih medija i ekonomije doživljaja.
Danas se doista može monetizirati sve, od kanala na Youtubeu, Instagramu ili TikToku, monetizirati se može blog, monetizirati se može i bilo kakav novi poslovni projekt kojemu je ključna riječ digitalno. Primjerice, televizije mogu monetizirati vlastite digitalne platforme, tiskani mediji mogu pokušati digitalizirati pa monetizirati svoj online sadržaj, monetizirati se mogu razni hobiji, čak se i znanje može monetizirati putem npr. instrukcija. Monetizirati se mogu i podaci, pogotovo korisnički na crnom tržištu, kako smo vidjeli nedavno.
Monetizirati se može nekretnina, prazan stan može postati izvor prihoda putem turističkog najma, komercijalni objekt može se monetizirati drugačijim poslovnim modelom, kao kada je Konzum, primjerice, prodao svoje trgovine pa ih unajmio od novih vlasnika, telekomunikacijski operatori prodali su, tj. monetizirali, svoje antenske tornjeve odnosno bazne postaje, a investitora nije manjkalo. Ma koliko bilo nevjerojatno, monetizirati se može i javni dug (malo stariji čitatelji možda pamte kako se godinama radilo na monetizaciji duga za autoceste, koje još nismo otplatili). Osim toga, tu je i klasično pitanje kako monetizirati startup, što je tek posebna priča, ispričana više puta. Na internetu se mogu kupiti i cijeli predlošci strategija monetizacije, što znači da se i pisana strategija monetizacije može – monetizirati. No prava je umjetnost monetizirati poduzetničku ideju, a to najbolje znaju Liderovi sugovornici.
A u tiskanom ili digitalnom izdanju možete pročitati kako monetizirati posao obrade kamena, vlastitu betonsku smjesu, edukacije u ulagačkim opcijama, izradu zdravih snackova te proizvodnju sladoleda, kao i to koji su tajni recepti za monetizaciju.