Hrvatska
StoryEditor

Dobre prognoze za kongresni turizam

28. Siječanj 2013.
Piše:
lider.media

PoslovniTurizam.com, specijalizirani internetski portal za kongresni i poslovni turizam, proveo je istraživanje o očekivanjima hrvatskih hotelijera po pitanju kongresne djelatnosti.

Istraživanje je provedeno u razdoblju od 17. prosinca 2012. do 15. siječnja 2013. metodom on-line ankete, a obuhvatilo je 78 hotela na području cijele Hrvatske.

Zadovoljstvo rezultatima u 2012.

Iako još nisu objavljeni službeni rezultati u pogledu broja i strukture održanih poslovnih skupova u zadnjem kvartalu 2012., hrvatski hotelijeri su nedvojbeno zadovoljni prošlom godinom. Naime, kada je riječ o broju poslovnih skupova, gotovo 80 posto hotelijera bilježi iste ili bolje rezultate nego u 2011. godini, a približno isti postotak (74,2 posto) hotelijera kaže da su i prihodi od kongresne djelatnosti u porastu ili barem na razini prethodne godine.

Najveći broj poslovnih događanja u prošloj godini bio je organiziran od strane tvrtki (68,5 posto), a zatim slijede događanja organizirana od strane udruga (25,7 posto), dok su događanja organizirana od strane javnog sektora i Vladinih institucija činila svega 5,8% od ukupnog broja događanja.

Najčešći vid poslovnih skupova bili su konferencije, seminari i poslovni sastanci koji su činili gotovo 70 posto svih događanja. Druga značajna skupina događanja u hotelima su stručni kongresi i simpoziji s udjelom od 25,7 posto, dok su sajmovi, teambuilding aktivnosti i insentiv putovanja zauzeli oko 5 posto udjela.

Izazovi i problemi s kojima su se hotelijeri susretali u protekloj godini kad je kongresni turizam u pitanju su manje-više isti kao i prethodnih godina: nedostatak letova u pred/post sezoni, što otežava dostupnost destinaciji, (ne)konkurentnost po pitanju omjera cijena/kvaliteta, premali kapaciteti u pojedinim destinacijama, pojačani pritisak klijenata na smanjivanje cijena te dulji rokovi naplate.

Optimistična očekivanja od 2013.

Kada je riječ o očekivanjima od kongresne djelatnosti za predstojeću godinu, hotelijeri su optimistični. Nešto više od polovice (51,4 posto) smatra da će ova godina biti bolja od prethodne, 40 posto ih smatra da će biti na razini prethodne, a svega 8,6 posto s pesimizmom gleda na godinu pred nama. Pritom se cijene kongresnih usluga ne bi trebale značajno mijenjati jer gotovo tri četvrtine hotelijera namjerava cijene zadržati na prošlogodišnjoj razini, a svega 17 postonajavljuje da će njihove cijene kongresnih usluga biti veće nego prošle godine.

Svakako je zanimljivo napomenuti da je optimizam potkrijepljen i konkretnim planovima za obnovu ili izgradnju kongresnih kapaciteta u 2013., pa tako gotovo polovica ispitanih hotelijera (45,7 posto) planira ulaganja navedenog tipa.

Hrvatska ove godine ulazi u punopravno članstvo EU, pa sukladno tome i hotelijeri očekuju određeni utjecaj na svoje poslovanje: očekuje se povećanje interesa za Hrvatsku kao destinaciju, otvaranje novih kanala prodaje kao i pojednostavljivanje određenih procedura, što bi u konačnici trebalo rezultirati i većim brojem poslovnih događanja. Ipak, kongresna djelatnost je specifična, rokovi ugovaranja većih međunarodnih skupova su relativno dugi, pa su hotelijeri svjesni da se, po tom pitanju, pravi učinak ulaska RH u EU očekuje tek kroz koju godinu.

Kako bismo poboljšali konkurentnost Hrvatske na međunarodnom kongresnom tržištu, polovica hotelijera smatra da bi kongresni uredi u 2013. trebali više ulagati u brendiranje i pozicioniranje Hrvatske kao kongresne destinacije, a četvrtina ih misli bi se kongresni uredi trebali ozbiljnije pozabaviti kreiranjem proizvoda u destinacijama. 

22. studeni 2024 11:30