Čest visoki plasman Hrvatske na portalu European Best Destinations (EBD) u zadnjih nekolikog godina potvrda je njezine rastuće turističke popularnosti, ali je i mjesto koje zaslužuje s obzirom na ljepote, potencijale i promociju, ocjena je izvršnog direktora EBD-a Maximiliena Lejeunea.
U zadnjih par godina Hrvatska i njezine destinacije, pogotovo Zagreb, a potom i Zadar, Rovinj, Pula, Nin, Plitvice i druge, ali i park Maksimir, zagrebačka Uspinjača i Muzej prekinutih veza, našli su mjesto na tom portalu među drugim europskim odredištima, pri čemu je Zagreb za 2014. proglašen drugim po redu odredištem u Europi (iza Porta), što je na neki način otvorilo vrata i drugim hrvatskim odredištima na taj portal.
Ipak, u zadnjih par mjeseci tri hrvatske prva mjesta za redom na tom portalu - Zagreba za najbolji Advent u Europi (u prosincu prošle godine), Zadra za najbolju europsku destinaciju i plaže Stiniva na Visu za najbolju plažu ove godine - svrstale su Hrvatsku među rijetke zemlje koje se tako nečim mogu pohvaliti, što je još i ‘pojačao‘ ovogodišnji plasman zagrebačkog parka Maksimir na četvrto mjesto među najljepšim parkovima Europe.
- Do Hrvatske i njezine tri pobjede u nizu imali smo samo još jednu sličnu situaciju, 2015. kada su tri destinacije iz Francuske pobijedile (Bordeaux kao najbolje odredište, Porquerolles kao najbolja plaža te Strasbourg najbolji Advent), pri čemu ipak treba imati u vidu da je Hrvatska geografski puno manja od Francuske, jedne od najvažnijih turističkih odredišta u Europi i svijetu, smatra Lejeune.
Ističe da su pozicije na portalu rezultat online glasovanja čitatelja portala koji su posjetili Hrvatsku, ali i drugih koji glasuju prema fotografijama i onome što vide i pročitaju na društvenim mrežama, forumima i drugim internetskim kanalima.
- Pojavljivanje Hrvatske na visokim mjestima na EBD portalu u različitim kategorijama dodatna je potvrda da je ‘dragulj‘ Europe te izvanredna zemlja po mjeri čovjeka koja je s bogatstvom krajolika, kulture i gastronomije savršena za raznoliku publiku putnika, od male djece do starijih, poručuje Lejeune.
Portal EBD dio je istoimene organizacije sa sjedištem u Bruxellesu, koja od osnivanja 2009. promovira europske destinacije i turizam u partnerstvu s oko 400 europskih turističkih ureda/organizacija, obraćajući se najviše putem interneta milijunskoj publici i putnicima diljem svijeta te turističkim profesionalcima i medijima, objašnjava u razgovoru za Hinu Lejeune.
Važnost glasova građana iz destinacija za koje se glasa
Glasovi na portal stižu iz cijelog svijeta, a iznimno važnim Lejeune označava i one iz destinacija za koje se glasa jer "tom unutarnjom ‘mobilizacijom‘ građani pokazuju da je i njima stalo do njihovih destinacija te da su spremni svjetskim putnicima poželjeti dobrodošlicu i s njima podijeliti ljepote svoje zemlje".
Iznosi pritom primjere da je za pobjedu zagrebačkog Adventa i Zadra udjel glasova iz Hrvatske bio oko 28 posto, iz Europe oko 40 posto, a ostalo iz drugih dijelova svijeta.
- EBD je otvoren svima koji žele online globalno promovirati svoje destinacije, za što svake godine primamo prijave. Temeljem prijava selektiramo 20 europskih destinacija za izbor najboljih u Europi, potom im šaljemo poziv da se prijave na izbor, a tako će biti i za iduću godinu, kada će glasovanje za najbolju europsku destinaciju biti od 20. siječnja do 10. veljače 2017., najavljuje Lejeune, dodajući da pobjednici dobivaju posebnu tablu i istaknuto mjesto na EBD portalu.
Tako je bilo i sa Zadrom, iz čije Turističke zajednice ističu da su promotivni i praktični efekti ovogodišnje pobjede na tom portalu znatno veći nego je bila cijena njihove prijave/kotizacije za izbor od oko 400 eura.
Osim Zadra, Lejeune je obišao i nekoliko drugih odredišta u Hrvatskoj, Zagreb, Kumrovec, Nin, Opatiju, Rijeku, Motovun, Poreč, Rovinj, Pulu i druge, dodajući da još "ima predivnih destinacija koje treba vidjeti" te da će sa svojim timom pokušati još bolje promovirali Istru, Šibenik, Split, Hvar i Rijeku.
Hrvatska među top pet destinacija u Europi
Govoreći o radu EBD-a, Lejeune napominje da su stvorili specifične alate kojima analiziraju pozicije, promociju i komunikaciju europskih turističkih ureda kako bi vidjeli tko je u čemu najbolji i dijelili dobre prakse s drugima.
- Hrvatska i njezina nacionalna turistička organizacija (HTZ) dobro rade, a kako su zadnjih godina i pojačali globalne aktivnosti i upravljanje promocijom vidljivo je da mediji, touroperatori, putničke agencije, zrakoplovne tvrtke te drugi u Europi i svijetu prepoznaju njihovu turističku brend strategiju, što je sigurno jedan od razloga zašto se Hrvatska nalazi trenutno na vrhu, smatra Lejeune, napominjući da EBD nema nikakav ugovor sa HTZ-om.
Vjeruje i da će Hrvatska u idućim godinama biti među top pet najposjećenijih destinacija u Europi, uz Francusku, Veliku Britaniju, Portugal i Španjolsku.