Voda je najpopularnije bezalkoholno piće hrvatskih građana, pokazalo je istraživanje o konzumaciji bezalkoholnih pića koje su proveli magazin Ja Trgovac i agencija Hendal tijekom lipnja uzorku od 400 građana starijih od 15 godina.
Vodu konzumira više od polovice anketiranih, njih 55 posto.
Slijede voćni sirupi s 15,2 posto, a nedaleko iza su prirodni sokovi koje najčešće pije 12,4 posto ispitanika.
U trećoj skupini su gazirani sokovi sa 7,8 posto udjela te pivo koje najčešće pije 6,9 posto ispitanika. Mali udio (2,1 posto) imaju praškasti napitci, dok ostale vrste pića najčešće konzumira 0,6 posto anketiranih građana.
Anketa je pokazala da pet i više čaša vode dnevno pije više od dvije trećine ispitanih (67,2 posto). Četiri čaše svaki dan popije petina anketiranih (20,6 posto), a tri čaše pije 10 posto potrošača.
Mala konzumacija vode od dvije čaše opaža se kod 1,6 posto ispitanih, a samo 0,6 posto građana kaže da dnevno pije tek jednu čašu vode.
Istraživanje je pokazalo da 10,6 posto ispitanika svakodnevno pije gazirane sokove, jednom tjedno 15,8 posto, nekoliko puta tjedno 17,9 posto te nekoliko puta mjesečno 16,2 posto. Rjeđe od toga gazirane sokove konzumira 30 posto sudionika ankete, a da ne konzumiraju gazirane sokove kaže 9,6 posto ispitanika.
U priopćenju se navodi kako je od travnja 2015. do ožujka 2016. potrošnja bezalkoholna pića u hrvatskoj maloprodaji (nisu uključene diskontne trgovine, cash&carry, drogerije, specijalizirane trgovine pićima, vinarije, HoReCa kanal, institucionalna prodaja te sezonske trgovine) količinska prodaja porasla za 4,5 posto, na ukupno prodanih 24,3 milijuna litara, dok je vrijednosna prodaja istodobno povećana za 6 posto, na utrženih 1,6 milijardi kuna.