Hrvatska
StoryEditor

Luka ploče i kineski CNBM potpisali ugovor za terminal rasutih tereta

26. Rujan 2014.

Luka Ploče i kineska kompanija CNBM International Engineering potpisale su 30 milijuna eura vrijedan ugovor u sklopu realizacije projekta izgradnje i opremanja Terminala rasutih tereta u Luci Ploče po modelu javno privatnog partnerstva.

Prema tom modelu, Luka Ploče je kao koncesionar zadužena za nabavku prekrcajne opreme, a CNBM za izradu i ugradnju te opreme na tom terminalu. Ugovor su potpisali predsjednik Uprave Luke Ploče Ivan Pavlović i zamjenik predsjednika Uprave CNBM-a Yang Jianqiang

Veleposlanica Kine u Hrvatskoj Deng Ying kazala je CNBM poznata kineska kompanija s medjunarodnim iskustvom.

"Nadam se da će Hrvatska i Kina nastaviti s dobrom suradnjom i dalje", poručila je Deng Ying.

"Ovo je temelj za daljnji razvoj Luke Ploče i važan posao za razvoj gospodarstva. Svjetska banka je spremna nastaviti podržavati infrastrukturne projekte kako u Pločama tako i u cijeloj Hrvatskoj“, kazao je voditelj ureda Svjetske banke za Hrvatsku i Sloveniju Carlos Pinerúa.

Terminal rasutih tereta jedna je od najvažnijih investicija Projekta integracije trgovine i transporta koji je počeo 2005. uz sudjelovanje Svjetske banke i Europske banke za obnovu i razvoj, hrvatske Vlade te Luke Ploče i Lučke uprave Ploče, koja je i davatelj koncesije za taj terminal i zadužena za razvoj infrastrukture.

"Država je ta koja garantira za kredit od ukupno 100 milijuna eura za ovaj projekt. Također, u idućih desetak dana HAC će raspisati natječaj za dionicu autoceste od jednog kilometra do Ploča. Uz to, tu je i liberalizacija cargo prometa od Ploča do Bosne i Hercegovine. Sve to omogućava veću konkurentnost Luke Ploče", kazao je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.

"Ovo je tipično javno privatno partnerstvo, to je uspješni model koji se koristi u zapadnoj Europi. Svima je isplativo, državi, kompaniji i kineskom partneru", kazo je prrdsjednik Uprave Lule Ploče kapetan Ivan Pavlović.

Godišnji kapacitet ovog terminala bit će 4,6 milijuna tona u prvoj fazi izgradnje, s mogućnošću uplovljavanja brodova do 180 tisuća tona nosivosti i gazom do 19 metara, dok će dnevni kapacitet pretovara biti 35 tisuća.

22. studeni 2024 19:50