Kultura je vodeći motiv urbanog turizma, gotovo polovica svih međunarodnih putovanja uključuje komponentu kulture. Pitanje je ima li Hrvatska i može li razviti profitabilna i prepoznatljiva odredišta kulturnog turizma.
Uz stalni rast turističke industrije, kulturni se turizam sa svim svojim nišama od urbanog, kreativnog, vjerskog do filmskog turizma pokazao kao jedan od ključnih čimbenika svih svjetskih putovanja. Sve je veći broj putnika pri planiranju putovanja više nego ikada ranije zainteresiran za kulturnu baštinu, kreativnost i kulturne aktivnosti. Potraga za kulturnom izloženošću dovodi putnike do destinacija izvan uobičajenih putova u potrazi za autentičnim iskustvima. Danas putnici traže transformaciju kroz putovanja, tijekom svojih putovanja žele naučiti i doživjeti nešto novo i jedinstveno.
U Hrvatskoj se već dvadesetak godina govori o kulturnom turizmu. Akcijski plan kulturnog turizma navodi da kulturni turizam, prema kriteriju atraktivnosti, ulazi u skupinu potencijalno vodećih proizvodnih grupa hrvatske turističke ponude. Ujedno svjetska istraživanja navode da oko 40% svih međunarodnih putovanja uključuju komponentu kulture. Kultura je vodeći motiv urbanog turizma koji čini 22% ukupnog svjetskog turizma, a ujedno i turinga koji čini 20% svjetskog turizma, što zajedno čini značajan volumen turističkih kretanja, odnosno oko 530 milijuna svjetskih putovanja.
Tko su ti putnici, kamo putuju, što ih motivira, kakvi su trendovi, kako ih preusmjeriti prema Hrvatskoj, kakav im kulturno turistički sadržaj ponuditi to su pitanja na koja će pokušati odgovoriti predavači na konferenciji Kulturni turizam – vrijednosti i značenje za Hrvatsku koju organizira Mapa znanja u partnerstvu s UNPAH-om 22. travnja 2016. u hotelu Sheraton u Zagrebu.
Domaći i strani stručnjaci u području kulture, interpretacije, baštine i turizma predstavit će nova saznanja i trendove, svoja iskustva te pokušati dati konkretne savjete i rješenja i odgovoriti na pitanja: Zašto sektor kulture još uvijek smatra da je kultura u turizmu skriveni potencijal. Kako ga otkriti, kako ga iskoristiti, kako ga staviti u funkciju i učiniti vidljivim za širok spektar korisnika?
http://kulturni-turizam.eu/http://mapaznanja.hr/http://www.unpah.hr/