Za nama su, ali i u tijeku, dvije najveće sponzorske poslastice - Svjetsko nogometno prvenstvo i ljetni festivali. Sponzorske ulaznice već su podijeljene, a nove će se dijeliti nakon ljeta, kad tvrtke počinju marketinško budžetiranje za 2015.
Prije dvije godine tržište sponzorstava, prema riječima organizatora velikih evenata, doživjelo je kolaps zbog krize. Oni nisu imali dovoljno novca za njihovu provedbu, a tvrtke su zatvorile slavinu za njihovo sponzoriranje. Ove godine tržište se oporavlja i s jedne i druge strane, što se najbolje vidi u nizu atraktivnih događaja u hrvatskoj metropoli i na obali. U kandidaturi projekta za sponzorstvo važan je vremenski okvir. Naime, proračuni tvrtki često se određuju najesen i ako se organizator ne kandidira na vrijeme, velika je vjerojatnost da će morati prebirati po onomu što ostane.
Nitko od pivara nije htio komentirati količinu prodanoga piva tijekom Nogometnog prvenstva, a ni to što je hrvatska reprezentacija rano ispala s njega, ali kažu da su uglavnom zadovoljni prodajom. Od najvećih tvrtki koje dominiraju sponzorskim tržištem i pokrivaju većinu atraktivnih događaja u Hrvatskoj željeli smo doznati koliki je, zapravo, povrat uloženoga, ima li ovdje dovoljno kvalitetnih manifestacija koje bi im donijele konkretnu zaradu i nove kupce, no dobili smo uglavnom ‘piarovske’ odgovore u kojima je ono najzanimljivije označeno poslovnom tajnom. Na tržištu sponzorstava može se primijetiti da najveći ‘mecene’ dolaze iz telekomunikacijskog sektora, tu su i pivari, drugi proizvođači bezalkoholnih pića, banke, kartičari i osiguravajuće kuće. Svi oni očekuju da će sponzorstvima povećati broj korisnika i potrošača, da će na nekoj manifestaciji steći publiku vjernu njihovim okusima i uslugama zahvaljujući identifikaciju s tim događajem.
Ultra Europe festival u Splitu pod pokroviteljstvom Karlovačke pivovare, odnosno Heinekena
- Sponzorstva su važna za tvrtke. Konkurenti su često izjednačeni u kvaliteti usluga pa im preostaje jedino pridobivanje simpatija publike. Tvrtkama eventi trebaju kao što festivalima trebaju sponzori. Međutim, bit sponzorstva nije u tome da se proda što više piva, nego da se publika poveže s tvrtkinim imidžem - komentira Zoran Marić, organizator nedavno održanog INmusic festivala koji je u tri dana na zagrebačkom Jarunu okupio 70-ak tisuća posjetitelja, od kojih su 30-ak posto bili stranci.
Ožujsko pivo bilo je glavni sponzor, a prvi je put u sponzorstvu sudjelovala i OTP banka, koja je 2013. za razna sponzorstva izdvojila 3,6 milijuna kuna. Otkuda i zašto bankari na rock’n’roll festivalima?
- Prije nekog vremena OTP banka se razvojem proizvoda i komunikacijom počela više okretati mlađoj populaciji. Tako velik glazbeni događaj bio je prilika da ponudimo uslugu beskontaktnog plaćanja, bilo festivalskim karticama bilo karticama svoje banke. Htjeli smo pokazati da se i velika manifestacija može organizirati uz potpuno bezgotovinsko plaćanje. INmusic prepoznali smo kao odličnu priliku da predstavimo nove mogućnosti plaćanja, i to upravo naraštaju koji brzo prihvaća tehnološki napredna rješenja i inovacije - komentiraju u OTP banci, dodajući da je to bila prilika i da se obrate posjetiteljima iz cijele regije te zemalja u kojima posluje OTP grupa.
Naime, domaći brendovi vežu se isključivo uz domaću publiku, a strani uz međunarodne događaje kakav je festival Ultra Europe u Splitu, koji sponzoriraju Heineken, Vipnet i Mastercard.
Cijeli tekst možete pročitati u novom broju Lidera. Možete ga pročitati na iPadu, a aplikaciju s pomoću koje ga možete kupiti skinite OVDJE.. Tiskano izdanje možete kupiti na prodajnim mjestima koja možete pronaći OVDJE.