Ulaskom u Europsku uniju hrvatskim tvrtkama otvorit će se tržište od 500 milijuna ljudi i sva sila natječaja, pričalo se prije dvije godine, a istina je potpuno drugačija.
Tržište je otvoreno, ali hrvatske tvrtke nailaze na prepreke u skoro svim državama EU. Na suptilan im se način daje do znanja da za njih posla nema ili je moguć samo u kooperaciji s domaćim tvrtkama. A kako bi se izbjegle opomene Europske komisije i povjerenice za tržišno natjecanje Margrethe Vestager, pribjegava se lukavim metodama. Hrvatski poduzetnici ogorčeni su na mjere koje im se nameću i s razlogom se pitaju zašto Hrvatska jednostavno ne preslika modele zaštite svojih proizvođača.
Pogrešni državni koncept – Temeljni je problem Hrvatske u pogrešnom konceptu korištenja institucija države. Primjerice, kada se raspisuje otvoreni natječaj za uređaje za sigurnost željezničkog prometa, može se ponuditi uređaj koji ima dozvolu za upotrebu u nekoj zemlji EU bez ikakvog razmatranja činjenice da uređaj uopće nije tehnički usklađen s prometnim, sigurnosnim i tehničkim propisima HŽ Infrastrukture. Na osnovi formalnog papira o dozvoli za ugradnju u jednoj stranoj europskoj željeznici te niske cijene, na pruge HŽ Infrastrukture može se ugraditi tehnički potpuno nekompatibilan uređaj čije prilagođavanje prometnim, sigurnosnim i tehničkim zahtjevima naše željeznice može trajati godinama – ističe direktor Altproa Zvonimir Viduka.
Cijeli tekst možete pročitati u novom broju Lidera.